1992-ben, 30 évvel ezelőtt jelent meg a Dune II, ami fontos alapköve volt a most ismert valós idejű stratégiai stílusnak. Részben ennek a játéknak köszönhetjük a Command & Conquert és a Warcraftot is. A fejlesztést végző Westwood Studios 1998-ban készített egy remake-et Dune 2000 címmel, majd 2001-ben kiadta az Emperor: Battle For Dune-t. A sorozat azóta csendben szunnyadt, mélyen eltemetve az Arrakis homokja alá, a The Game Awardson azonban a Funcom végre bemutatta a Dune: Spice Warst, ami idén már elérhető is lesz Early Access játékként.
Ahogy közeledünk az első kipróbálható verzió megjelenéséhez, a fejlesztők úgy árulnak el egyre több részletet a játékkal kapcsolatban. Most épp a Harkonnenek visszatérését erősítették meg, akik nem meglepő módon a Spice Wars talán legagresszívebb frakcióját alkotják. Nem rettennek vissza a kemény összecsapásoktól sem.
A kormányzójuk a profitorientált Glossu Rabban, az ő munkáját segíti Piter de Vries, aki egy mesterkém és a szabotázs szakértője. Mellettük döntéshozó még Feyd-Rautha, egy elképesztő manipulátor, végül de nem utolsósorban pedig Iakin Nefund, egy véreskezű tábornok, akinek mit sem ér egy katonája élete, bármit feláldozna a győzelemért. A Harkonnen egységek egyre erősödnek, ahogy több és több sérülést szenvednek el, ezért a távolról harcoló egységeik AOE sebzéssel rendelkeznek, ami nem csak az ellenségben tesz kárt, hanem társaikban is, ezáltal még több gondot okoz a szemben álló oldalnak.
Egy rövid trailerben bemutatkozott a Dune: Spice Wars játékmente is, ami az RTS-ek és a 4X-es játékok érdekes ötvözetének ígérkezik. Egy mást követő kisebb térképek helyet egyetlen homokozóban küzdünk az életben maradásért és a fűszerért. Célravezető lehet a nyílt hadviselés mellett a politikai befolyás növelése és a gazdasági erőfölény megszerzése, valamint a megtévesztés is.