A Ubisoftnak és a magyar forgalmazónak, vagyis a Cenega Hungarynek köszönhetően néhányan lehetőséget kaptunk, hogy már jóval a megjelenés előtt belekóstoljunk a Watch Dogs Legion készülő online módjába. A január közepén rendezett próbalehetőség óta a Ubisoft egy zárt tesztet is elindított a rajongók körében, a visszajelzések alapján pedig folyamatosan javítgatják és finomhangolják a készülő játékot.
Az eredetileg az év legelejére tervezett rajton azért csúsztattak egy kicsit, hogy gatyába rázzák a Watch Dogs Legion egyjátékos módját, de ha minden a tervek szerint halad, akkor márciusban végre fejest ugorhatunk a játék mellé ingyenesen elérhető online módba, ami egészen új oldaláról mutatja meg a Watch Dogsban rejlő lehetőségeket.
Az első kérdés, ami ilyenkor felmerülhet, hogy vajon átvihetjük-e a már felcicomázott karakterünket. Az Online sztorija szerint azonban a centralizáció ellen küzdő DedSec túl centralizálttá vált, ezért a mi feladatunk az lesz, hogy az egyik új sejtet vezetve a nulláról építsünk fel egy ütős csapatot. Vagyis újra elkezdhetjük feltörni a járókelők közösségi profilját, hogy megtaláljuk a szervezetünkbe legjobban passzoló potenciális ügynököket, akiknek a bőrébe bújva szembeszállhatunk az Albion katonáival. Természetesen átjárás a másik irányba sincs, az itt megszerzett cuccainkat sem menthetjük át az egyjátékos kampányba.
Csak egymásra számíthattok
Kooperatív módban legfeljebb három cimboránkkal vághatunk neki a mindig borús Londonnak, hogy felfedezzük a nyílt világot, és átverekedjük magunkat az elénk gördített kihívásokon. A Ubisoft azt ígéri, hogy már itt is várnak ránk izgalmak, hiszen már a városban való furikázás közben is beleakadhatunk dinamikus eseményekbe, amikkel tölthetjük az időt.
Az igazi móka azonban egyértelműen akkor veszi kezdetét, amikor többedmagunkkal vágunk bele a küldetésekbe.
A megfelelő ügynökök megtalálása itt még fontos szerephez jut, hiszen ha nem akarjuk Rambo módjára keresztüllőni magunkat az egyes missziókon, akkor megkapjuk a lehetőséget, hogy lefedjük a teljes palettát, és megfelelő koordinációval kihasználjuk a hackerek, besurranó tolvajok, építőmunkások és katonák nyújtotta előnyöket és képességeket. A legtöbb küldetés valamilyen szinten épít is erre a kooperációra: van, hogy szimultán kell kiiktatnunk őröket, hogy ne bukjunk le, máskor két kocsival kell egymáshoz nagyon közel maradnunk, hogy ne robbanjon fel az ülés alatt csipogó bomba.
Móka, kacagás
Persze azok is kiélhetik magukat a kooperatív módban, akik nem feltétlen high-tech hackerekkel akarnak észrevétlenül behatolni egy épületbe, hanem inkább a Feláldozhatók 27-et játszanák el, és bottal bicegő nagypapák valamint banyatankos mammerek képében náspángolnák el az utcán szemetelő, a falakat összefirkáló fiatalokat.
Aki szeretett az Assassin's Creedben egy padon elrejtőzni az őrök elől, az most az élő szobrokkal egy tovább emelheti a tétet, és akár az egész bandával is pózolhat, így elrejtőzve az üldözők orra alatt. A haverokkal dartsozhatunk vagy dekázhatunk, és természetesen napi és heti kihívásokat is teljesíthetünk, hogy aztán az ezért járó pontokat elköltsük a legvadabb skinekre.
Az igazi kihívást azonban a Tactical Op névre keresztelt küldetéssorozatok jelentik. Ezek az 5 misszióból álló feladatok tényleg izzasztóak, hibázásra szinte egyáltalán nem hagynak lehetőséget, és ha bakizunk, általában kezdhetjük is őket újra a legelejéről. Az egyik ilyen küldetésben ketté kellett osztanunk a csapatot, és a város két különböző pontján egyszerre elindítanunk egy szekvenciát, ami természetesen azonnal riadóztatta az összes létező katonát és drónt, vagyis ha a lopakodásra és hackelésre specializálódtunk, hogy a misszió első részét könnyebb legyen abszolválni, vért izzadva tudtuk csak túlélni a rohamot.
És ha valaki a földre került, azt a katonák sűrűjében szinte lehetetlen volt felszedni (az első pár alkalommal csak hárman voltunk, így a szóló játékosnak tényleg nem volt második esélye), ha pedig valaki elhullik, az automatikusan a küldetés elvesztését és nulláról újrakezdését jelenti.
Egy másik misszióban egy elhagyatott városrészen kellett elpusztíthatatlan, minket viszont egyetlen lövéssel kiiktató drónok közt lavírozni. Ezt szintén csak azután sikerült teljesítenünk, hogy mindenki megvette a láthatatlanná tevő köpenyt és az összes szükséges fejlesztést, amihez szerencsére rendelkezésre álltak a pontok, de ha valaki ezek nélkül vágna bele, annak előbb bizony ki kell grindolnia a szükséges nyersanyagot.
Az persze alapvetően nem probléma, ha valamiben van kihívás, sőt, az összeszokott csapatok alighanem jobban örülnek majd az ilyen feladatoknak, mint azoknak, amiket hátra tett kézzel is le tudnak darálni, de ha random játékosokkal szeretnénk beleugrani az ilyesmibe, az okozhat kellemetlen perceket.
Pókok háborúja
Aki pedig az MI által irányított őrök helyett inkább más játékosokkal mérné össze az erejét, annak ott a Spiderbot Arena, amiben egyszerre legfeljebb 8 pókrobot darálja egymást. A meccsek hangulata egyértelműen az aréna shooterek hangulatát idézi, a villámgyors, mobilis robotoknak és a pályán felszedhető fegyvereknek köszönhetően parádés meccseket játszottunk, de mivel jelen állás szerint mindenki pontosan ugyanazzal a robottal kezd, ami legfeljebb a festésükben különböznek minimális, ez érzésem szerint csak ideig-óráig lesz szórakoztató.
Mindent egybevéve a Watch Dogs Legion: Online-nak vannak erős pontjai, és aki kihívást ebben a világban tenné próbára magát a barátaival, annak a Tactical Op missziók néhány órányi szórakozást biztosan nyújtanak majd. Az eddig látottak alapján nem gondolom, hogy fel tudja majd venni a versenyt a Rockstar milliók által pörgetett online mókáival, de talán nem is ez a cél.
Az általálunk játszott teszt óta rengeteget javítottak és finomhangoltak a játékon, és kíváncsian várjuk, hogy a márciusi rajt után sikerül-e új életet lehelni a virtuális London lezűllött utcáiba.