Ígéretesnek tűnő alkotások és független játékstúdiók, fejlesztők több hónapnyi kemény munkáját egyszerűen elsodorják az éppen aktuális gigamegjelenések, lehengerlő marketingkampányok, valamint a végfelhasználók generálta, gyakran ésszel felfoghatatlan hype. A Befejezetlen Hattyú. Magyar nyelvterületen csekély értelemmel és információtartalommal bíró kifejezés, mivel minden szó elején igénybe vettük billentyűzetünkön található váltógombot, jogosan felmerülhet bennünk a kérdés: miért adtak valaminek ennyire ostoba címet? Annyit elárulhatunk, hosszúnyakú szárnyas barátainkhoz szerencsére túlságosan sok köze sincsen, egyedül patyolattiszta fehér tollai ihlették meg az Unfinished Swan alkotóját, aki hónapokkal ezelőtt nekiugrott FPP kategóriás produktumának. Mi az FPP? Hasonló jelentéssel bír, mint az FPS, azonban esetünkben first-person painter a helyes megfejtés.
Borzalmasan egyszerű, ebben rejlik potenciálja. Fejlesztései gőzerővel folynak talán jövő márciusban már kezünkben tudhatjuk Ian Dallas játékát, melyben fekete és fehér festékpatronokkal lövöldözünk mindenre és mindenfele. Esetünkben a 'mindenre' kifejezést új értelemmel ruházzuk fel, ugyanis körülöttünk az égvilágon semmi sincs, kizárólag fehérség. Remélem már érthető: fehér textúrák között fekete festékpatronok szétloccsantásával kell megtalálni a kivezető utat. Példa erre a játék techdemója Természetesen a játék végleges verziójától és megjelenésétől még távol vagyunk, így a techdemo alapján megítélni még korai. Bevallom őszintén nekem elnyerte a tetszésemet, gördülékeny történettel és néhány további kreatív ötlettel emészthető alkotást kapunk.