Hölgyeim és uraim, mindenki felejtse el a minionokat, a tornyokat vagy az ellenséges bázisokat! A Battlerite letakarítja az összes felesleges sallangot, és csak arra koncentrál, ami a MOBA műfaj lényege: izgalmas karakterek csatáznak egymással. Egy régivágású Dota-veteránnak ezt talán nehéz lesz elfogadnia, de néhány óra játék után kiderül, hogy a Stunlock arénacíme talán a legjobb dolog, ami a műfajjal történhetett.
Sikeres véráldozat
A Stunlock Studios nem új a játszótéren: a svéd csapat már akkor megalkotta egyedi MOBA-ját, amikor a League of Legends még csak a szárnyait bontogatta. Akkor is egyedit alkottak, de a Bloodline Championsből valami hiányzott. A srácok visszaültek a tervezőasztalhoz, és újragondolták a koncepciót. Kidobták a felesleget, és csak a hősökre koncentráltak, olyannyira, hogy a térképek igazából kör alakú arénák. A Battlerite-ban a játékosok célja nagyon egyszerű: az ellenséges csapat tagjainak kivégzése. Egy menet BO5-ös rendszerben működik, tehát öt alkalomból legalább háromszor kell eltakarítanunk ellenfeleinket a győzelemhez. A meccseket vívhatjuk két- vagy háromfős csapatban, de akár egy-egy ellen is párbajozhatunk, ha tényleg csak a saját képességeinket akarjuk megmérettetni. Persze ezekhez szükség lesz egy hősre is, akikből a cikk írásakor éppen 24 különböző akad.
Mindenki egyedi szerepkört tölt be: vannak hatalmas, frontvonalba való harcosok, távolsági sebzésosztók, orgyilkosok és gyógyítók. Az egyes kasztok szinte teljesen eltérnek egymástól, de még a kategóriákon belül is hatalmas a különbség a hősök között. Taya például egy bumeránggal dobálózó DPS-karakter, aki mindig visszatérő pengéje mellett a szelet is segítségül hívhatja. Jade a tipikus pisztolyhősnő, aki akkor érzi otthon magát a csatatéren, ha azt belepi a puskapor. Croak a robbanások és lövedékek kereszttüze helyett inkább az árnyékokat választja, és onnan vágja el a torkát az ellenségnek. Mindeközben Pearl a vizek gyógyító erejével próbálja megóvni csapattársait, Oldur pedig inkább visszafordítja az időt arra a pontra, ahol partnere még egészségesen küzdött a harctéren. Nincs két egyforma karakter, pedig szinte az összes hős irányításának alapjai egyformák.
Felejtsd el a kattintgatást!
A legnagyobb eltérés a MOBA-khoz képest az irányításban rejlik. Ezúttal nem az egérrel terelgeted hősödet, hanem a WASD-gombok lenyomásával. A hősök varázslatai alapból a jobb és bal egérgombon (ezek általában elsődleges és másodlagos támadások), illetve a Q-, E-, R-, F-billentyűkön aktiválhatók. Minden képesség skillshotalapon működik, tehát a játékosnak kell céloznia velük. Az R- és F-billentyűkkel a más játékokban "Végső képesség" címkével jelölt varázslatokat vethetjük be. Ezeket sokáig tart feltölteni, és az R elsütésével csökken az F töltöttségi szintje, ami azt jelenti, hogy az adott helyzettől függően kell eldöntenünk, hogy mikor várunk egy nagyobb csapásra, vagy lőjük el a gyengébb variációt.
Attól függetlenül, hogy nincsenek épületek és kiskatonák, a Battlerite még mindig egy iszonyatosan taktikus játék, amihez a minden térkép közepén váró golyó is hozzájárul. A gömböt utoljára megütő csapat minden tagja töltést kap a végső képességére, és kis mennyiségű életpontot is. Mivel tényleg csak az számít, hogy ki adta le az utolsó ütést, óvatosan kell tervezni ennek a fontos célpontnak az elpusztítását. Egy semmiből előbukkanó Croak egyetlen vágása elég ahhoz, hogy utána az ellenséges csapat szétkapjon mindnyájunkat. A Battlerite egy nagyon izgalmas többjátékos élmény, kellemes pihenőzóna lehet a MOBA játékok merev struktúrái közül kiszabadulni vágyó veteránok számára.