A DICE embere így fogalmaz a Battlefield 3 mod-tool hiányával kapcsolatban: "Minden elismerésem a moddereknek, akik nagyszerű dolgokat hoztak létre az elmúlt években. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy ez a játék legnagyobb, melyet valaha is fejlesztettünk, és vannak bizonyos korlátok abban, hogy mire tudunk fókuszálni. Természetesen kristálytisztán halljuk a közösség hangját, és tudjuk, hogy nagyon szeretnék a mod-tool-t. A Battlefield 3 nélküle fog kijönni, de tudjuk, hogy szükség van rá. Ez nem azt jelenti, hogy el is készítjük, hanem azt, hogy gondolkodunk rajta."
A 30 fps témájában Karl egyértelműen fogalmaz: "Három éve dolgozunk ezen a játékon és mindenki biztos lehet benne, hogy az utolsó bitet is fel fogjuk rajta polírozni. Ugyanakkor mióta konzolra fejlesztünk, azóta minden játékunk 30 frame per sec-kel futott, és nincs ebben semmi rossz. Ha jobban megnézzük, akkor a 30 és 60 fps között mindössze a marketing a különbség. A Battlefield 3 terepei nagyok és nyíltak, a tempója sem olyan irtózatosan pörgős, sok a jármű, rombolható a környezet, és elég a 30."