Mostanra már eljutottunk odáig, hogy a két nagy rivális, a Call of Duty és a Battlefield egyaránt megjelent az idei kiadásával, így várható volt, hogy ismét szárnyra kap a vita, hogy mégis ki dominálja a kettejük közül a modern háborús FPS-ek piacát. Azonban Fredrik Loving a Montreal International Game Summit keretében elmondta, hogy szerinte nem a Call of Duty-tól kell a leginkább tartaniuk.
Míg Loving elismerte, hogy a sorozat valóban riválisa a Battlefield játékoknak, úgy gondolja, hogy nem a CoD a legfőbb ellenfél, hanem bárki, aki miatt éppen a leginkább hanyagolják a játékot az emberek, mint pl. a Facebook, az HBO, vagy a Spotify.
A menedzser szerint nem a pénz, hanem az idő ami visszatartja az embereket attól, hogy új dolgokat próbáljanak ki. Minél több időt fektetnek a fogyasztók valamibe, annál kevésbé hajlandóak váltani, akkor is ha a másik termék esetleg jobb.
Loving azt is elmondta, hogy szeretné ha a játékosok úgy tekintenének a DICE-ra mint ahogyan az HBO-ra: akkor is érdemes maradni, amikor a Trónok Harcának már vége van.
Valóban érdekes megfontolni amit Loving mondott. A rutinból loholó emberek szórakozásra fenntartható ideje limitált, míg a szórakoztatóipari termékek mérete és költségvetése egyre csak növekszik, így könnyen előfordulhat, hogy a nappali fölötti dominancia fontosabb lesz az elkövetkező években, mint eddig valaha. Főleg azt figyelembe véve, hogy a játékipar az utóbbi években igazi nehézsúlyú versenyző lett, aki képes felvenni a versenyt a filmekkel.
Ti mit gondoltok erről? Kellene még több idő a Battlefield 4-re?