Daniel Matros, a játék producere a Dél-Afrikában megrendezett rAge expon mesélt arról, hogy bár a korábbi Battlefield játékok köré is több liga szerveződött, a Battlefield 4-et az igazi nagy e-sportok közé szeretnék emelni.
Matros szerint ehhez egyrészt együtt kell működniük a már létező nagy ligákkal, illetve a játék köré szerveződött közösséggel, és ki kell deríteniük, mi érdekelné leginkább a potenciális nézők többségét.
Ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy bekerült a játékba a spectator mode, illetve a multiplayer módok igen széles választékába bekerült a Defuse mód, amelyben egy bombát kell élesíteni, vagy hatástalanítani csapattól függően és itt bizony még respawn sem lesz. Matros szerint a Battlefield 4, mint esport versenyei ennek a módnak egy 5v5, offline változatában zajlanának.
Akármennyire is kerültek be új elemek a játékba, a producer kiemelte, ha Battlefield központi elemeinek meg kell maradnia a játékban. Ez alatt azt értette, hogy mind a nagy, tágas terek, mind a kisebb, szűkebb, városi mapok is szerepelnek, és marad a suppression mechanizmus is, ami azt a jelenséget hivatott szimulálni, hogy az ember célzását komolyan befolyásolja, ha éppen lőnek rá. Ez bár realisztikusnak hangzik, a Battlefield 3-ban szinte lehetetlenné tette a célzást, ám a negyedik részre komoly finomhangoláson esett át e rendszer, és kisebb hatással van a célzási képességeinkre.
Szerintetek jó esport lehetne a Battlefield 4-ből?