A San Franciscóban tartott UBS Global Technology Conference nevezetű rendezvényen Blake Jorgensen, az Electronic Arts egyik pénzügyi fejese érdekes és fontos nyilatkozatot tett. Mely sok korábban még nyitott kérdést megválaszol.
Elég sok fejlesztő végzi úgy a munkáját, hogy az éppen készülő játékukat elsőként konzolokra alkotják meg és később javítják fel ennek a verziónak a látványvilágát a PC-s változat elkészítéséhez. Nos, mint most kiderült, az Electronic Arts szárnyai alatt tevékenykedő csapatok pont ennek a teljes ellentétét követi. Ezek a fejlesztők ugyanis először csúcskategóriás PC-kre álmodják meg játékukat és csak miután ezt elkészítették, akkor módosítják a programot úgy, hogy konzolokon is elfusson - ami természetesen gyengébb látványvilággal párosul. Persze ez azért nem jelenti azt, hogy ég és föld lenne a különbség a PC-s és a jelenlegi generációs konzolokra megjelent játékok között.
Természetesen észrevehető a nemrég megjelent Battlefield 1 és Titanfall 2 esetében is, hogy a PC-s grafika szemet gyönyörködtetőbb, mint a konzolos. De azért PlayStation 4-en és Xbox One-on is elég szép mindkét játék. Az viszont teljesen biztos, hogy a fentebb vázolt metódus, nevezetesen, hogy elsőként a PC-s változat készül el, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy mindkét FPS remekül fut számítógépen.
Szerintetek mennyire fontos, hogy egy adott játékot először milyen platformra fejlesztenek?