Alapszabály, hogy béta vagy demó alapján megítélni egy játékot nem szabad. Mindkét esetben csak egy nagyon kis szeletét kapjuk a teljes élménynek, és ha esetleg azt épp nem úgy rakták össze, hogy nekünk tessen, téves következtetésre juthatunk. Az alábbiak is csak inkább első benyomások, kizárólag a Sinai Desert pálya és a Conquest, valamint a Rush játékmódok alapján. Tesztet majd októberben fogunk szolgáltatni, de most elmélyültünk abban, ami a rendelkezésre áll, és szeretnénk tudni, mennyire értetek egyet velünk, ti hogyan látjátok eddig a játékot.
Gaben (grafikus, egyben Battlefield-veterán) - Bátran elmondható a DICE játékokról, hogy hangulatban és látványban is mindig tartják a magas szintet, ha játékmenetben nem is. Nincs ez másként a BF1-ben sem, a játék gyönyörű, homokviharban harcolni is fantasztikus. Ami a játékmenetet illeti, a fegyverek nehezebben irányíthatóak, újratanulást igényelnek, a tankok ugyan lomhábbak és kisebb szöget lehet velük belőni, viszont belefér egy teljes squad, amitől a masina teljes, 360 fokot lefedő, mozgó erőddé válik. Spawnolásnál eltűnt a Friendcam, amin követni lehetett, hova is éledünk pontosan, így érhetnek néha meglepetések. A jelenlegi pályán sok a nyílt terep, ahol kifejezetten jól jöhet a most bevezett Bayonet charge üvöltős rohanása. A magasabb falakon átmászás is hasznos újítás. Nehezíti a harcot, hogy a térkép már nem olyan nagy segítség, mint korábban volt. Csak a bejelelölt (spottolt) ellenfél helyét jeleníti meg, az éppen tüzelőt már nem. Jó pont viszont, hogy a harc közben már az ellenfél eltalálásáért is jár pont, nem csak az esetleges halálakor. A teljes rombolhatóság miatt a házakban sem vagyunk biztonságban. A kasztokon is igazított a DICE: Assaultként és Supportként igazi offenzív, Medicként középtávon maradó, pontos lövésekkel operáló harcot, míg a Scouttal a távolsági előnyöket kihasználó játékot kell erőltetni. A bétában még érezhető, hogy sok javítást igényel a balansz és a pálya, de a bevezetett újítások mindenképpen előrelépést jelentenek. Közben pedig láthatóan nem feledkeztek meg a hardcore arcokról sem.
Hunter - Valószínűleg nem én vagyok az a haverod, akit megkérdezel egy FPS minőségéről, de az irdatlan sebességű hype vonaton mindenki a háborús műfaj megváltójaként tekint a Battlefield 1-re, így gondoltam én is megnézem, hogy miért lesz ez olyan sokkal jobb, mint az új Call of Duty. A játék első 1 percében a következő élmény fogadott: lespawnoltam, hátba lőttek, majd szerencsétlenségem igazolásaként élettelen testemet még el is repítette egy jól időzített tanklövés. Benyomásaim összessége: bizony ebben a játékban is lőnek rám. Tulajdonképpen nem látom a különbséget bármelyik Battlefield játékhoz képest azon kívül, hogy máshogy néznek ki a fegyverek, a járművek és a katonai egyenruhák. A program gyönyörű, a robbanások elképesztően jól néznek ki, és a hanghatások borzalmasan valósághűek. Ettől függetlenül már most látom, hogy egy hétnél tovább nem bírna lekötni (ehhez egyébként valószínűleg az is hozzájárul, hogy kilométereseket ásítok minden világháborús játéktól).
HP - Szerencsére az EA szervergondjai engem elkerültek, mert egy nappal korábban próbálgattam a játékot, csak 2 órát tettem bele, szóval igyekszem óvatosan kezelni az élményt, de nekem elsőre csalódás volt. Persze konzolon nem szabad csodát várni, de annak ellenére, hogy valóban Star Wars Battlefront-os hangulata volt a pályának (de szép is ez a Jakku 1914-ben), sem a játékmenet, sem a látvány nem volt olyan szemsimogató. Túl sok bug és beakadás jutott egy csatába, és nekem egyelőre az sem tetszik annyira, hogy a fegyverhasználat attól lesz első világháborús, hogy mindig másik országot találok el, mint ahova célzok. Gaben nagyon jól összeszedte (és az ő szava valóban mérvadó, hiszen ha valaki hardcore Battlefield játékos, akkor az ő), hogy pontosan milyen érdemi változtatásokat csempésztek eddig a játékba, és az még a magamfajta céltábla számára is világossá vált rövid távon, hogy ez nem a CoD-os vaktában rohangálás, de ismeretlenekkel játszva nem nagyon jött át, hogy szervezettség nélkül ez akár élvezhető is lehet. Számomra a kampány dönti majd el, hogy valóban mit is nyújt ez a játék, mert egyelőre csak az átskinezett random Battlefield multi érzésem van, csak még kevesebb sikerrel, mint a korábbi részek esetében. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy nem én vagyok az, aki jogosan alkot véleményt erről a bétáról, mert pár szerencsés eseménysorozattól eltekintve a homlokomat tudtam beadni a közös élménybe, hogy átszakítsa a golyó. Szívesen.
PacaGS - Nagyon szeretném magam beleélni az első világháborús hangulatba, de egyáltalán nem segít, hogy akárhányszor közel megyek egy sziklához, bevillannak a Battlefrontban a Jakkun szerzett háborús emlékek, és tök dezorientálttá válok, nem tudom, a Sinai-sivatagban vagy a Star Wars univerzum bolygóján vagyok-e épp. Érződik rajta nagyon, hogy mit vettek át a Battlefrontból, és nekem, aki több tíz, ha nem száz órát játszott vele, fura most nagyon hasonló dolgokat látni. A városhoz közel már jobb volt a helyzet, ott meg inkább a Call of Duty 2 Toujane-ja ugrott be, csak most más fegyverekkel, pusztító tankokkal (az, hogy nagyrészt le lehet rombolni az épületeket, a legcsodálatosabb dolog). Tetszik, hogy számolgatni kell egy kicsit, hova tüzeljek, hogy a golyó célt érjen, viszont némelyik fegyver ijesztően hatástalan (öt találat azért legyen már elég egy pontlövővel), ami remélem, csak a béta miatt van így. A hangulat, főleg homokviharban, nagyon durván behúzós. Egyelőre az alapján, amit láttam, nem tartom korszakalkotónak vagy nagy újítónak a Battlefield 1-et, és abban sem vagyok biztos, hogy azok a játékosok, akik nem éreznek nosztalgiát, sokáig mellette maradnak. Aki viszont második világháborús játékokon nőtt fel, annak meg fog dobbanni itt-ott a szíve.