Ha játszottál már egy Telltale játékkal, akkor minddel játszottál - a játékélményt tekintve biztosan helytálló ez a már népi bölcsességnek nevezhető állítás. És sajnos hozzá kell tennem már az elején: a csalódások tekintetében is hasonló az összkép. Hiába ígértek nagy megújulást, technikai fejlődést, a Batman széria első nagy pofonja az, hogy ugyanolyan bugos az élmény, mint korábban. Szinte csak a jelenlegi generációs konzolok birkóznak meg az egyébként nem túl nagy kihívásnak tűnő játékkal. PC-n megjelenéskor - a felhasználói visszajelzések szerint - a játék 10 fps-sel futott, tele volt akadásokkal és bugokkal, és ha 720p-nél nagyobbra állítottuk a felbontást, az egér a bal felső sarokban ragadt; előző generációs konzolokon pedig sokszor lelassult, de még olyanról is hallottunk, hogy fordítva kezelte a kontroller ravaszait. Azóta érkezett javítás, és feltehetően megoldanak minden súlyos problémát. Mégis felvetődik a kérdés, hogy miért kell úgy megjelentetni egy játékot, hogy gyakorlatilag játszhatatlan? Pedig nem egy sandbox látványorgiát kell optimalizálni. Egy cel-shaded, rajzfilmes interaktív sorozatról beszélünk, amelynek futtatása közben nem kellene egyetlen hardvernek sem megizzadnia. Nem ártana egy minimális technikai igényességet verni a Telltale csapatába, mert a történetmesélésben még mindig ők a legjobbak.
Bástya elvtársnak egyébként tetszik
Muszáj volt az elején kifüstölögnöm magam, mert nagyon dühítő, hogy egy jó játékot ilyen slendrián kivitelezés ront el. A Telltale féle Batman érdekes, ügyesen építkezik, és végre Bruce Wayne-t is a középpontba helyezi; nem csak azért él egy magányos, depressziós milliárdos egy nagy kúriában, hogy Batmannek legyen elég lóvéja kütyükre meg feltűnő járgányra. Ebben a játékban gyakorlatilag Bruce kerül bajba, aki nemcsak denevérként igyekszik segíteni városán, hanem Harvey Dentet is bőszen támogatja polgármesteri kampányában. Persze a korrupció elleni harcot meghirdetve viszonylag hamar kiderült, hogy például a Falcone családot nehéz lesz kihagyni a buliból. Mindeközben egy titokzatos banda és az újoncként feltűnt Macskanő is keres valamit, ami komoly fenyegetést jelent az egész városra… nem is nagyon csavarnám tovább a sztorit, mindenképpen érdemes végigvinni.
Örvendetes, hogy nem vacakolnak bemutatással, in medias res indul a sztori, mind tudjuk már így vagy úgy, hogy milyen is Gotham, hogyan született a Denevérember, és hogy Dent még Kétarcoskodása előtt miképp akart változást hozni városába. Ezzel együtt mégis kicsit mások a karakterek (sőt, van egy számomra ismeretlen vonal is, ami nagyon érdekesnek ígérkezik), egyedi a világ hangulata, bár azért a Rocksteady játékok óhatatlanul is hatással voltak az alkotókra. A sok QTE és a vezetett dialógusok mellett vannak új játékelemek is, ezek között a kütyük használata és a dedukcióra alapuló detektívmunka érdemes említésre, de azért casual célcsoportra optimalizálva ez nem túl nagy kihívás, inkább csak színesíti az utat, amin kézen fogva vezetik végig a játékost. Kár, hogy pont Bruce Wayne karaktere lett kicsit semmilyen, bugyután néző, Batman mozgása pedig olyan, mintha éppen belecsinált volna a denevérkosztümbe, ezek sokat levesznek az egyébként tényleg remek hangulatból. Talán ha kicsit jobban figyelnének arra, hogy a szájmozgás igazodjon a szinkronhoz, hogy a QTE kihívás is legyen, ne csak dísz, hogy ne rontsák el rettenetes bugok a játékélményt, akkor nem lenne folyamatosan az az érzése az embernek, hogy a Telltale erőszakkal rugdossa magát a középszerű fejlesztőcsapatok irányába, pedig minden tehetségük meglenne ahhoz, hogy AAA címeket szállítsanak nekünk, ha végre komolyan vennék a játékkészítést is a dramaturgia mellett. Addig is azt mondom: ha ez lenne az új Batman film, imádnám. Így játékként nem tudom annyira.