Hirdetés

Bármilyen hihetetlen, a Final Fantasy XVI producere nem szereti a JRPG kifejezést

|

Naoki Yoshida szerint csomó japán fejlesztő ezt nem bókként fogja fel.

Hirdetés

Az egyik népszerű youtuber, Skill Up nemrég Tokióba utazott, hogy kipróbálhassa a június 22-én PlayStation 5-re megjelenő Final Fantasy XVI-ot, és egyúttal beszélgetett a játék producerével, Naoki Yoshidával is. Az interjú során Yoshidát arról kérdezte, hogy szerinte a JRPG-k mennyit fejlődtek az akciójátékokhoz képest, a producer azonban láthatóan kellemetlenül érezte magát a kifejezés miatt.

A lokalizációért felelős igazgató, Koji Fox szerint az egyik dolog, amit Yoshida át akar adni, az az, hogy amikor videojátékokat készítenek, nem úgy állnak neki, hogy JRPG-ken dolgoznak, hanem simán csak RPG-ken, az előbbit elsősorban a nyugati, nem pedig a japán felhasználók/média használja. 

Hirdetés

Yoshida elmondta, hogy sok japán fejlesztő számára a JRPG diszkriminatívnak számított, amikor 15 évvel ezelőtt először megjelent, mintha kigúnyolták volna őket azért, hogy ilyen játékokat készítenek. A producer úgy gondolja, hogy ez nem bók volt sok szakmabeli számára, és bár megértik, hogy mostanában a kifejezésnek jobb a konnotációja, és pozitívumként használják, de még mindig emlékeznek azokra az időkre, amikor negatív töltettel bírt. Yoshida válasza megmagyarázza azt a döntést is, hogy miért választották a valós idejű harcokat a körökre osztott rendszer helyett: 

"A világot járva a rajongókkal és a médiával beszélgettem a franchise-ról alkotott képükről, és mindig ugyanazt a választ adták: hogy ez egy anime-szerű körökre osztott játék, amiben a tinédzserek megmentik a világot, 'nagyon JRPG'. Ez a kép élt az összes Final Fantasy játékról, ami néhányakat elriasztott, mert azt gondolták, hogy [a Final Fantasy] csakis ilyen lehet, és ezért nem kezdtek bele.". 

Yoshida nyilatkozata számos reakciót szült a játékosok és az ipar szereplőinek körében is. Az egyik videojáték-kritikus, Alex Donaldson szerint számára a JRPG már rég nem jelent egyet Japánnal, inkább a '80-as/90-es években megszületett dizájn- és stílusjegyek egyik alcsoportja ez, ráadásul rengeteg kínai, koreai és nyugati példa is létezik rá, mint a Chained Echoes vagy az Undertale. Ugyanakkor teljesen megérti a producer álláspontját, mert volt olyan időszak, amikor ez pejoratív kifejezésnek számított, de manapság inkább egy stílust jellemez (mint a CRPG és ARPG), mintsem a származási helyet, szóval talán egy jobb kifejezésre lenne szükség. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Az egyik Final Fantasy-streamer, Dreambourn elmondta, hogy nagyra értékeli, amiért Yoshida megvilágította, hogy bennük hogyan csapódik le a JRPG fogalma, ami egy időben az anime trash megfelelője volt. Magától értetődő, hogy a japán fejlesztők nem akarnak benne ragadni egy rájuk erőltetett műfajban, versenyezni akarnak a God of Warral, a Horizonnal és más masszív IP-kkal, a JRPG skatulya pedig megakadályozza őket abban, hogy részesei legyenek ennek. Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)