Aki már játszott Dungeons & Dragonst életében, az pontosan tudja, hogy az 1-es szintről 11-12-re eljutni akár egy évig is eltarthat attól függően, hogy milyen szinteződési variációt használ a Dungeon Master, és hogy mennyire jószívű. Ez nem így fog működni a Baldur's Gate 3-ban.
A Larian alapítója, Swen Vincke mesélt egy kicsit az ezzel kapcsolatos kihívásokról:
"A szintezés pont az egyik dolog, amivel problémáink vannak, mert a könyvekben nagyon lassú a folyamat. A videojátékokban általában ez nem ilyen nehézkes."
Ettől függetlenül a stúdió egy ízig-vérig D&D játékot akar, és nem szeretnének nagyon messzire kanyarodni a Player's Handbookban olvasható szabályoktól.
"Maradni akarunk a szabályoknál. Azt próbáljuk kiokoskodni, hogy hogyan tartsuk meg a szintek jelentőségét úgy, hogy közben videojátékosabbá tegyük a rendszert."
Egy D&D asztalnál nagy pillanat az, amikor összejön a következő szintre elég XP, vagy a DM azt mondja, hogy "elérkeztünk a következő szinthez". Reméljük, hogy a Baldur's Gate-ben is hasonló fontossággal bírnak majd az egyes szintek.