A rajongó lélektana úgy működik, hogy ha hosszabb ideig nem hall semmit kedvencéről, akkor máris rosszra gondol. Ha pedig mégis érkezik új információ, de arról képtelen egyértelműen megállapítani, hogy pozitív, akkor óhatatlanul is továbbgondolja a dolgokat, mígnem egy hajmeresztő válságforgatókönyvvel rukkol elő.
Kezdjük a tényekkel. A napokban jelentette be távozását a megközelítőleg kétszáz, azaz 200 embert foglalkoztató Irrational Games kötelékéből Tim Gerritson termékfejlesztési igazgató, és Nate Wells művészeti tervező. Utóbbi nagyobb veszteség, hiszen az ő nevéhez kötődik a Bioshock erőteljes art-deco hatás alatt álló látványvilágának megálmodása.
A stúdiót vezető Ken Levine természetesnek tartja, hogy egy ekkora cégnél jönnek-mennek az emberek (például most igazolták le Rod Fergussont, a Gears of War trilógia produkciós vezetőjét).
Ennél is nagyobb pánikot váltott ki az a meg nem erősített sajtóértesülés, ami egyszerre két kooperatív játékmód kivágásával riogat. Az egyik állítólag egy tower defense stílusú móka volt, amiben az összezsugorított játékost egy régi játékmasinába pottyantották, ahol támadó szándékú játékfigurákkal kellett elbánnia. A másik Spec Ops néven futott, és lényegében a kampányból kivett pályákon nyomhattuk volna le együttes erővel a rosszfiúkat.
Levin csupán annyit reagált, hogy csapata folyamatosan kísérletezik új ötletekkel, de csak az kerülhet be a Bioshock Infinite-be, amivel maradéktalanul elégedettek. Spekulációkat pedig egyébként sem hajlandó kommentálni.