A Sony gyakran egészen kivételes játékokat ad nekünk, amiket a szakma többi képviselője is megirigyelhet. Bár az Xbox kevésbé fókuszál az exkluzívokra és a történetalapú játékokra (igaz, most már készül néhány izgalmas újdonság az elmúlt években felvásárolt belsős stúdióknál), úgy tűnik, alaposan megvizsgálták, milyen élményt kínál a The Last of Us Part II.
Az Epic és az Apple harcát azért is érdemes követni, mert folyamatosan kerülnek nyilvánosságra bizalmas, belsős dokumentumok, köztük egy részletes elemzéssel a PlayStation tavalyi exkluzívjáról.
Ebben - nem meglepő módon - arról van szó, hogy a The Last of Us Part 2 egy különleges játék, mely "előremozdítja a videojátékos történetmesélés művészetét", és attól függetlenül értékes, hogy mindenki kedveli-e, vagy mindenki jól szórakozik-e vele. A játékmenet kapcsán jelentős előrelépést figyeltek meg az előző részhez képest, a látvány és a részletekre való odafigyelés pedig "lényegében minden téren a lehető legjobb, az egész jócskán túlszárnyal mindent, amit más csapatok konzolon vagy PC-n összehoztak."
Úgy gondolják, az számít igazán, hogy a Naughty Dog mennyire kiválóan mesélte el a történetet, amit ő el akart mesélni, nem pedig az, hogy milyen érzéseket keltett ez a játékosokban. Az Xbox elemzői ugyanakkor kritizálták az inventoryt, a lövöldözést (ami szerintük még mindig nem az igazi, ahogy egyik ND-játékban sem volt az) és azt, hogy nem lehet gyorsan váltani a tárgyak között.
Remélhetőleg azért készült a belső elemzés, hogy az Xbox ihletet merítsen, kedvet kapjon egy hasonló minőségű játék megalkotásához. Valami teljesen újra lesz szükség: nem jött be, amikor a Tomb Raider sorozatot megpróbálták magukhoz láncolni, hogy legyen valamijük az Uncharted szériára válaszul.