Hirdetés

Az Xbox fejesei érzik, hogy baj van, ki akarják deríteni, miért fordulnak el tőlük a fejlesztők

|

Egyre több fejlesztő hagyja ki az Xboxot a célplatformok listájából, ennek okaira kíváncsiak most az illetékesek.

Hirdetés

2024-ben egyre gyakoribbá válik, hogy új játékok bejelentésekor azok elsősorban PC-re, PlayStation-re és esetleg Switchre érkeznek, de kevésbé egyértelmű, hogy Xboxra is megjelennek. Ez különösen szembetűnő lett az utóbbi időben, és úgy tűnik, hogy a Microsoft is felismerte ezt a problémát, és lépéseket tesz a megértésére. Egy ilyen példa az Enotria: The Last Song című játék, amely megjelent PS5-re és PC-re, de Xboxra nem.

A fejlesztők elmondása szerint a Microsoft megszakította a kommunikációt velük, ezért maradt ki az xboxos verzió. Később azonban Phil Spencer, az Xbox vezetője felvette a kapcsolatot a csapattal, így most már tervezik, hogy a játék Xbox-ra is megérkezik​. A Microsoft nem akarja, hogy ez a tendencia folytatódjon, ezért szeptember végén egy fejlesztőközpontú blogot tett közzé, amelyben nyíltan érdeklődnek a játékfejlesztők véleménye iránt.

Hirdetés

Dr. Deborah Hendersen, az Xbox egyik vezető felhasználói kutatója hangsúlyozta, hogy nemcsak az Xboxra fejlesztőktől várják a visszajelzéseket, hanem azoktól is, akik más platformokra dolgoznak. Hendersen azt mondta, hogy érdekelné őket, miért választják a fejlesztők az Xbox esetleges elhagyását. A konkurencia termékeit használók véleménye is fontos lehet számukra, hogy új nézőpontokat ismerjenek meg.

A probléma okai sokrétűek. Az egyik legnagyobb nehézség az Xbox Series S gyengébb hardvere, ami korlátozhatja a fejlesztők kreatív lehetőségeit, különösen olyan játékoknál, mint például a Baldur's Gate 3, amely nehezen optimalizálható mind a Series S konzolokra​. Emellett az Xbox Game Pass előfizetési modellje miatt egyes fejlesztők aggódnak, hogy a játékosok nem vásárolják meg a játékaikat, hiszen hozzáférnek azokhoz a szolgáltatás részeként. Ez, valamint az Xbox alacsonyabb eladási számai a PlayStation és Switch platformokhoz képest szintén visszatartó erő lehet a fejlesztők számára.

Az Xbox lépései mindenképpen pozitívak, hiszen nyitottságot mutatnak a fejlesztők felé, ám egyértelmű, hogy komolyabb strukturális problémákat is meg kell oldaniuk ahhoz, hogy vonzóbbá tegyék platformjukat a jövőben.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)