Régóta megoldatlan problémája az iparágnak a videojátékok megőrzése. Nem csupán az a kérdés, hogy mi lesz, ha leállnak a szerverek (teljesen elérhetetlenné válik az adott játék vagy csak az online funkcióit veszíti el?), esetleg lejárnak a licencek (megújítják vagy többé nem lehet megvásárolni?), hanem az is, hogy egy-egy alkotással X évvel a megjelenése után lehet-e majd játszani modernebb platformokon/operációs rendszereken.
Főleg konzolfronton volt évtizedekig katasztrofális a helyzet, amin valamicskét javított, hogy előbb a Microsoft, majd a Sony is elkezdett a korábbinál nagyobb figyelmet fordítani a visszafelé kompatibilitás kérdésére. Ennek köszönhető, hogy Xbox Series X|S-en és Playstation 5-ön több száz játék elindul a korábbi konzolgenerációk katalógusaiból.
De mi lesz akkor, ha már az imént említett konzolok is elavulttá válnak? Nos, a redmondiak gondoskodni kívánnak arról, hogy a játékainkat továbbvihessük magunkkal, és hogy ezek az alkotások az eljövendő generációk játékosainak is a rendelkezésére álljanak. Éppen ezért Sarah Bond, az Xbox hardverfejlesztésekért felelős elnöke e-mailben közölte a munkatársaival, hogy létrehoznak egy dedikált csapatot a játékok megőrzése céljából, amelynek a feladata "jövőállóvá" tenni az Xbox digitális katalógusait - tudta meg a Windows Central.
Emellett Bond újfent megerősítette, hogy gőzerővel dolgoznak a következő konzolon, amellyel technológiai szempontból a valaha volt legnagyobb generációs ugrást kívánják megvalósítani.
A játékmegőrzéssel kapcsolatos tervek részleteit legkorábban az Xbox júniusi bemutatóján oszthatják meg a nyilvánossággal, ahol várhatóan leleplezik a Gears of War széria hatodik, számozott tagját és az idei Call of Dutyt is.