Bár a közelmúltban kettővel csökkent stúdióinak száma (bezárt az Alpha Dog, az Arkane Austin és a Tango Gameworks, ugyanakkor megnyitotta kapuit az Elsewhere Entertainment), még mindig óriás fejlesztői kapacitással bír a Microsoft Gaming, az évekkel ezelőtt megkezdett projektek pedig lassan kezdenek beérni, így aztán valóban impozáns felhozatalt tudott villantani az Xbox Game Studios, a Bethesda, az Activision és a Blizzard az Xbox Games Showcase-en. A házon belül készülő alkotások azonban csak egy részét képezik a zöldek kínálatának, mivel az XGS kiadói szárnyán keresztül rendszeresen felkarolnak kisebb-nagyobb projekteket.
Az utóbbiak közé tartozik a szeptember 24-én megjelenő Ara: History Untold, a november 19-én debütáló Microsoft Flight Simulator 2024 és a szintén idén érkező Towerborne, de úton van még az OD című horror Hideo Kojimától, a Contraband az Avalanche-től, valamint egy még bejelentés előtt álló játék a People Can Flytól, mely Project Maverick munkacímen fut.
A közelmúltban - még nem hivatalosan - feliratkozott az iménti listára a Rocksteady alapítóinak még rejtőzködő, AAA kategóriás újdonsága, nem sokkal utána pedig az Exputer fórumán megnyilvánuló eXtas1s értesülései szerint a a Patrice Désilets vezette Panache Digital Games is csatlakozott ehhez a körhöz. A megbízhatóságát a múltban már többször is igazoló szivárogtató szerint vizuális bizonyíték támasztja alá, az Xbox Game Studios szerződést kötött a stúdióval egy Unreal 5-ös játék fejlesztéséről, amely 2026-ban vagy 2027-ben jelenhet meg legkorábban. Bár konkrétumokat nem említ a poszt, elképzelhető, hogy a titokzatos projekt nem más, mint Désilets régóta dédelgetett játékterve, az Amsterdam 1666.
Jóllehet, a Panache első önálló alkotását, a 2019-ben megjelent Ancestors: The Humankind Odyssey-t nem emelte pajzsára a szaksajtó, a közönség már kedvezőbb véleménnyel van prehisztorikus túlélőjátékról, a steames felhasználói értékelések a nagyon pozitív tartományban állnak 80 százalékon. Az pedig szintén bizakodásra adhat okot, hogy mielőtt saját stúdiót alapított volna, Désilets rendezőként segítette sikerhez a Prince of Persia: The Sands of Time-ot, az Assassin's Creedet és az Assassin's Creed 2-t, valamint íróként az Assassin's Creed: Brotherhoodot.