A Ubisoft XDefiant névre keresztelt arcade shootere a vállalat játékainak olvasztótégelyeként szolgálva (a frakciók kapcsán olyan házon belüli franchise-okból merítettek, mint a Tom Clancy's The Division, a Far Cry, a Ghost Recon, a Splinter Cell és a Watch Dogs) igyekezett megvetni a lábát a telített piacon, a tavaszi próbakör alkalmával pedig azt tapasztalta Kaci, hogy "tartogathat kellemes perceket azoknak, akiknek a Siege túl metodikus, a Call of Duty viszont túl kaotikus".
A bétateszt ennek ellenére nem ment könnyen, tragikusan teljesítettek a játék szerverei, legközelebb pedig akkor hallhattunk a háttérben formálódó projektről, amikor pár hete a Ubisoft bejelentette, hogy az egyik konzolon nem engedélyezték a megjelenést, ezért ideiglenesen elhalasztották.
Most ez a történet gyűrűzött tovább. Az XDefiant hivatalos Twitter/X-fiókján jelent meg a fejlesztők felhívása, miszerint köszönik mindenkinek, aki részt vett a nemrégiben lezajlott PTS-ben (Public Test Session), mivel ez értékes visszajelzéseket adott nekik, ugyanakkor rámutatott egyes következetlenségekre is a játékélménnyel kapcsolatban, amit orvosolniuk kell, mielőtt elindítanák az előszezont. Éppen ezért azt a nehéz döntést hozták meg, hogy határozatlan ideig eltolják az XDefiant Preseasonjét, és folytatják a munkát ezen problémák tesztelésével, javításával.
A shooter fejlesztése a Ubisoft San Franciscónál zajlik Mark Rubin vezetésével, aki a Call of Duty játékok egyik zászlóshajójának számító Infinity Wardnál dolgozott executive producerként 2015-ig, többek között a Modern Warfare epizódokon is dolgozott. Rubin is megszólalt a halasztás kapcsán a közösségi médiában, picit részletesebben rámutatva, hogy mik voltak azok a következetlenségek, amire hivatkozott a hivatalos közlemény: ez alapján a mozgással volt problémájuk a tesztelőknek, a csúszást is nerfeltnek, esetlennek érezték. Rubin elmondta:
"Tudom, hogy nagy szívás, hogy eltoljuk a dátumot, különösen azért, mert olyan közelinek tűnt, és sokak számára a játék nagyszerű, és alig várják, hogy játszhassanak, de inkább egy olyan játékot szállítok, ami mindenki számára jó. Az a szándékunk ezzel a játékkal, hogy valami olyasmi legyen, amihez a játékosok hosszú évekig visszatérhetnek, és ehhez a közösséggel együtt kell felépítenünk."
A fejlesztőcsapat még csak utalást sem tett arra, hogy mikor számíthatunk az XDefiantre.