Bár alapvetően egy remekül sikerült (szigorúan személyes vélemény) játékról beszélhetünk az Alan Wake esetében, a pozitív kritikai fogadtatáshoz a kritikus első hónapban nem párosultak kimagasló eladási mutatók.
Majd egy évre volt szüksége a játéknak ahhoz, hogy átlépje az egymilliós határt, tehát már bőven megtérültek a fejlesztési és marketingköltségek. Hogy lehet és érdemes is folytatni, azzal nyilván tisztában vannak a rajongók, ahogy a Remedy is. A finn csapat pedig már javában dolgozik egy, vagy több bejelentés előtt álló Alan Wake játékon, amelyről/amelyekről csakis annyit lehet tudni, hogy készülnek, minden más bizonytalan forrásból származó pletyka. Szó volt Kinect-támogatással rendelkező Alan Wake-ről, XBLA-ra érkező Alan Wake: Nightspringsről, továbbá egy teljes értékű Alan Wake 2-ről, valamint a Remedy egyik munkatársa megszellőztette, hogy az L.A. Noire-t megszégyenítő arcmimika megjelenítésére alkalmas technológiát dolgoztak ki.
Válaszok tehát egyelőre nincsenek, a kérdőjelek száma viszont szépen gyarapszik. Olyannyira, hogy máris mögé tehetjük a következőt: multiplatform lesz-e az új Alan Wake?
A válasz csupán annyi, hogy Phil Spencer, a Microsoft Game Studios feje egy interjúban elárulta, hogy senki sem látta (még ő sem), hogy mi készül a Remedynél, illetve nincs tudomása arról, hogy leszerződtek-e már bárkivel. (Ebből az következik ugyebár, hogy az Alan Wake jogok házon belül maradtak, és nem vándoroltak az MS-hez.) S habár nem fogyott annyi az Alan Wake-ből, mint remélték, szívesen dolgoznának ismét együtt a Remedy-vel. Egyébként is folyamatosan kapcsolattartás a két cég között.