Az SXSW Interactive eseményén lett volna két nagyon érdekes előadás, a "SavePoint: A Discussion on the Gaming Community" és a "Level Up: Overcoming Harassment in Games", de - nem is annyira meglepő módon - a játékosokat érintő kényesebb kérdések kapcsán megint a hangos kisebbség nyert teret magának. Annyi fenyegetés érte a szervezőket, hogy végül ezeket a paneleket lefújták.
A SavePoint témája a jelenlegi szociál-politikai helyzetek megjelenése a játékos közösségekben, az újságírók integritásának fontossága a videojáték iparban, valamint a játékipar és a játékosközösségek jövője lett volna. A Level Up pedig olyan kérdéseket akart feszegetni, hogy hogyan kezeljük a játékokban megjelenő zaklatást, és hogyan alakítsunk ki (mármint a fejlesztők) egy egészséges, zaklatásmentes közösséget.
Hugh Forrest, az SXSW Interactive eseményének főnöke egy borús közleményt adott ki, az egyébként izgalmasnak ígérkező panelekkel kapcsolatban: "Hét nappal azután, hogy bejelentettük ezt a két panelt, számtalan fenyegetést kaptunk, hogy erőszakos cselekedetek történnek majd a helyszínen ezen programok alatt."
Forrest elmondta, hogy ezeknek a paneleknek eredetileg az lenne a célja, hogy nyugodtan megbeszéljék a dolgokat, és egymás ötleteit meghallgatva épüljenek a fejlesztők és játékosok egyaránt.
Ha egyes személyek erre képtelenek, és erőszakkal akarják érvényesíteni az álláspontjukat, akkor az egész értelmetlenné válik, ezért kivették ezeket a paneleket a programból - szól a hivatalos álláspont.
A The Open Gaming Society-től Perry Jones reagált a dologra, mondván, hogy felkészültek erre, és a SavePoint ettől függetlenül is meg lesz tartva, csak nem az SXSW keretein belül:
"Volt tartalék tervünk az elejétől fogva erre az esetre. Majd mi megszervezzük, kifizetjük és megtartjuk az egészet."
Az Open Gaming Society hozzáállása nagyon pozitív, reméljük, hogy sok ilyen panelt fognak még tartani. Ezek olyan témák, amelyekről beszélni kell, és semmiképpen sem szabad hagyni, hogy trollok szorítsák háttérbe.