Az illető úriembert Emmanuel Lusinchi-nak hívják és a Star Wars: The Old Republic egyik Lead Designere, szóval nem az az utolsó utáni takarító, aki esténként a kukák kiürítése közben beül a fejlesztők székébe, s ettől már designer pápának tartja magát.
Emánuel szerint a Bioware igenis figyelemmel kíséri a vetélytársak, különösen a free-to-play modellt használó cégek működését és fejlődését.
"Az MMO piac rendkívül dinamikusan változik, nekünk is naprakésznek kell lennünk"
"A játékosok, hacsak nem elégedettek teljesen a termékkel, folyamatosan újításokat és még több tartalmat követelnek. Figyelemmel kísérjük a free-to-play modellt, de erről többet nem mondhatok. Rugalmasnak kell lennünk és alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez"
Ez a felfogás azért meglehetősen szöges ellentétben van egy másik Lead designer véleménnyel, illetve nyilatkozattal, nekem Emánuel hozzáállása a szimpatikusabb. Végre kezdik felfogni, hogy a megváltozott piaci környezethez alkalmazkodni kell és az ingyenesen játszható játékok között igenis kőkemény konkurensek feszítenek (Aion, Age of Conan, LOTRO).
A nyilatkozat persze nem jelenti azt, hogy belátható időn belül áttérnek, de már az is haladás, hogy agyalnak rajta (mondjuk nehéz is letolni ezt a húzást azoknak a torkán, akik 300 millió dollárt pumpáltak a fejlesztésbe az elmúlt öt évben).
Amúgy meg Ray Muzyka az E3-on bejelentette, hogy az első 15 szint ingyenes lesz az SWTOR-ban, öröm, bódogság. Szóval aki szeretné kipróbálni, az hamarosan megteheti (a bounty hunter történetszál nagyon jó, azt próbáljátok ki)