Meglehetősen érdekes az Overwatch 2 szituációja. A játékosközösség egészének elég lesújtó véleménye van a free-to-play lövöldéről, de a Blizzard mégis úgy döntött, hogy kiadja azt a Steamre, kitéve ezzel felhasználói értékeléseknek és a SteamDB adatbányászatának.
A steames megjelenést ráadásul úgy intézték, hogy az egybeessen az Invasion szezon indulásával, ami ugyan hozott egyjátékos missziókat, de azok az 15 euróba kerülnek. Viszont amikor az emberek épp elvertek 60-at az év egyik legjobb (ha nem a legjobb) játékára, akkor azoknak a 15 eurós bővítményeknek megkérdőjeleződik az értéke.
Természetesen pontosan az következett be, amire számítottunk: a játék jelenleg "rendkívül negatív" összesített értékelésen áll több mint 27 000 véleményezés után. Sokat elárul egy közösség helyzetéről, amikor a legpozitívabb értékelés is csak annyit tud kinyögni, hogy
"A játék szórakoztató, de az élmény, amit megszerettem, jelentősen sérült a tolakodó kapzsiság miatt, így nem tudom ezt ajánlani senkinek."
A helyzet más, mint egy sikertelenül induló F2P cím esetében. Az Overwatch 2-vel a mai napig rengetegen játszanak, de a Blizzard hozzáállása a szolgáltatáshoz több szinten is megkeserítette az élményt. Ez már azzal kezdődött, hogy az Overwatch 2-t "Early Access" címként indították útnak, mert a megjelenésre nem tudták befejezni a PVE Hero Mode-ot, ráadásul később még kukázták is azt.
Nézzük a jó oldalát, legalább a korai hozzáférést jelző plecsni lekerült végre a lövöldéről. A vezető producer, Jared Neuss szerint az Invasion szezon volt a megfelelő alkalom annak lekaparására.
"Számomra ez kevésbé szól egy tartalmi határvonalról. Itt inkább az a lényeg, hogy azt a játékot működtetjük, amelyiket igazán akartuk? Ez az a struktúra, amit tartani tudunk, a tartalommennyiség, amit szolgáltatni tudunk, és képesek vagyunk-e így folytatni a támogatást, annak teljes, működtetési szintjén?
Neuss szerint ahhoz a ponthoz érkeztek, amikor még van mit tanulniuk, de már megtalálták a ritmust, és tudják mit akarnak kihozni az Overwatch 2-ből. Hogy ez mit jelent hosszútávon, majd kiderül.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.