Folyton arról olvasunk, hogy a videojátékok milyen negatív hatásokat okoznak a fiatalok esetében és ezek az "ördög termékeinek" nevezett alkotások köthetőek számos tragikus eseményhez, de arról már nem számolnak be ekkora vállszélességgel, hogy a videojátékok igenis képesek tanító szerepkörben is fellépni a gyerkőcök életében (gondoljunk csak a Portal 1-2 logikai megmérettetéseire).
Aki kipróbálta már valaha egyszer is életében a SimCity-sorozat valamelyik darabját, az nem felejti el, hogy a szórakozás mellett oda kellett figyelnünk egy komplett város kormányzására, ami nem volt éppen könnyű feladat egy idő után és komoly összpontosítást, valamint problémamegoldást és stratégiát igényelt. Az Electronic Arts legutóbbi nyilatkozata alapján nem is téved nagyot az, aki arra tippelt, hogy egy városépítős és menedzselős cím akár a tananyagban is szerepelhetne, ugyanis az EA és a GlassLab kéz a kézben belevágott a SimCityEDU fejlesztésébe.
A SimCityEDU nem más lesz, mint a Maxis fejlesztői által kitalált városépítős alkotás oktatási célokra átszabott verziója, melynek köszönhetően a tanárok az órára való felkészülésként maguk készíthetik el az oktatáshoz szükséges kellő példákat és mutathatják be azokat a diákoknak, sőt, akár online, egymás között is megoszthatják óravázlataikat. A Maxis vezetője, Lucy Bradshaw hozzátette a közleményhez, hogy lényegében a SimCityEDU legfőbb célkitűzése az, hogy elsősorban a fiatalok problémamegoldó képességei fejlődjenek egy fantáziadús játék révén, így akár fontos megoldásokat is találhatnak társadalmunk bonyolult problémáira.
Arról nem szólt még a fáma sem, hogy mikor kezdődhet el az első olyan óra, amin élesben is megcsodálhatjuk a SimCityEDU jótékony hatását, és az sem derült ki, hogy köze lesz-e valamilyen szinten a márciusban PC-re érkező új SimCity epizódhoz.