Jóllehet, a keményvonalas rajongók nem feltétlenül erre vágytak, az Avowed megjelenésével Eora olyan játékosok előtt is szélesre tárta kapuját, akik allergiásak a CRPG-k aranykorát idéző megoldásokra, beleértve az izometrikus kameranézetet és a rengeteg olvasnivalót. Ehelyett folyamatos akcióra, gyorsan és egyszerűen fogyasztható élményre vágynak, amit az Obsidian újdonsága meg is ad nekik.
Természetesen adók a kérdés, hogy akkor most az Avowed jelenti-e innentől a Pillars of Eternity franchise jövőjét, vagy más elképzeléseknek is van hely a stúdió tervei között. Nos, úgy tűnik, hogy a válasz is-is. Egyfelől Carrie Patel, az Avowed projektvezetője nyitott lenne folytatásokra és DLC-kre is, másrészt pedig Josh Sawyer, a két Pillars of Eternity rendezője egy livestreamben megerősítette, hogy a stúdión belül sokan szeretnének egy új műfaj felé kacsintgató projekten.
Ez az általa Pillars Tactics néven emlegetett taktikai, stratégiai játék lenne, amelynek a megvalósítása azonban nem olyan egyszerű. Sawyer szerint ugyanis egy ilyen játék fejlesztési mérete és költsége komoly kérdéseket vet fel, mert az igaz, hogy a taktikai játékoknak elkötelezett a rajongótábora, ugyanakkor még mindig egy rétegműfajról beszélünk, és ezért nehéz meghatározni, mekkora erőforrást érdemes ráfordítani.
Tekintve, hogy a még szűkebb rétegnek szóló Pentiment is zöld utat kapott, nem zárható ki, hogy Phil Spencerék rábólintanak a projektre, amennyiben észszerű keretek közé szorítja a csapat a költségvetést. Ennél is izgalmasabb lenne azonban a teljes értékű folytatás, a Pillars of Eternity 3, aminek Sawyer örömmel nekilátna, ha az Xboxtól annyi pénzt kapna, amennyit a Larian fordított a Baldur's Gate 3-ra.
A magunk részéről drukkolunk, hogy ezek is beleférjenek az Obsidian százéves tervébe.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!