Korábban az Obsidiannak kiadóról kiadóra járva kellett házalnia különböző játékötletekkel, vagy azok nem haraptak rá, akkor a közösség támogatását kérnie a megvalósításuk érdekében. Azóta azonban, hogy csatlakozott az Xbox Game Studios családjához, bátran kísérletezhet olyan, rizikósabb projektekkel is, mint a november 15-én érkező, különleges képi világgal rendelkező Pentiment. A Josh Sawyer felügyelete alatt formálódott narratív kaland számára jó előjel, hogy a stúdió másik kisebb játéka, a Grounded messze túlteljesítette a legoptimistább elvárásokat is.
A Drágám, a kölykök összementek! inspirálta túlélőjáték 2020 júliusában rajtolt el korai hozzáférésben, azóta folyamatosan csiszolgatták a játékmenetet és bővítgették a hátsó kertet a fejlesztők. Az 1.0-s verzió végül alig több mint egy hónapja, szeptember 27-én látta meg a napvilágot.
A PC-n, Xbox One-on és Xbox Series X-en is játszható, természetesen a Game Passben is elérhető Grounded mostanra az Obsidian legnagyobb sikerévé nőtte ki magát. Az Xbox Game Studiost vezető Matt Booty a Skill Up YouTube-csatornának adott interjúban megerősítette, hogy a játékosok száma átlépte a 13 milliót.
Mindezt egy nagyjából húszfős csapat hozta össze az Obsidianon belül, amire Booty szerint a stúdió által az elmúlt években összerakott fejlesztői eszközökkel voltak képesek. Úgy fogalmazott, hogy "ezeket lényegében csak le kell venni a polcról, majd hozzáadni a saját ötleteket".
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!