Ennek ellenére úgy néz ki, jóval több a rajongó, mint a fanyalgó. A BBC felmérése alapján ugyanis az amerikai-európai MMO piac nem kevesebb, mint 1 milliárd dollár értékű olyan játékoknak, köszönhetően, mint a World of Warcraft, vagy olyan virtuális világoknak, mint a Habbo Hotel vagy a Second Life. A növekedési rátát figyelembevéve 2011-re az előfizetéses MMO piac elérheti a 2 milliárd dolláros méretet is, amely bár jól hangzik, de az úgynevezett "Video-on-Demand" szolgáltatásokra prognosztizált 14 milliárdot messze nem fogja elérni (Video-on-demand szolgáltatás - tudjátok: '"Apa kezdőőődik..."). Az elemzők szerint az európai és amerikai piacon több, mint 10 millióan fizetnek majd elő MMO-kra 2011-ben, míg további sok millióan játszanak majd olyan online játékokkal, amelyeket más módszerekkel fizettek ki (reklámok, vásárlási lehetőség a játékban stb...).
Az MMO-k több, mint 1 milliárdos piaca
Még mindig sokan vannak, akik az MMO-k világától idegenkednek, ki azért, mert fizetni kell, ki azért, mert ki kell adni az adatait, sőt vannak, akik maguk sem tudják miért.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés