Egy időben a modern hadviseléssel foglalkozó játékok jó része a Közel-Keletre vitt minket, ahol pár évvel korábban lezárult vagy még mindig zajló ütközetek kerültek a középpontba, de ez a trend mostanra elhalt. A korábban a Halo és Destiny játékokon dolgozó fejlesztők alapította Highwire Games, valamint a Bungie egykori alelnöke által létrehozott Victura viszont úgy látta, van piaca egy olyan FPS-nek, ami a 2004-ben zajlott második fallúdzsai csata eseményeit dolgozza fel.
A Six Days in Fallujah-t még a Konami jelentette be és kaszálta el kb. 10 évvel ezelőtt, mert túl sok negatív visszhangot kapott a projekt. Hiába konzultáltak a fejlesztők veteránokkal, a mainstream média addig ütötte, míg a kiadó jobbnak látta a visszavonulást.
Az új fejlesztőcsapat ugyancsak egykori katonák és civilek (több mint 100) segítségét kérte, hogy hiteles képet adjon arról, milyen volt megélni az ütközetet - még az interjúk felvételeit is integrálják. A játékmenetről annyit tudni, hogy kiemelt szerepet kap benne a taktikázás (meg nyilván a lövöldözés). Az alábbi videóban van néhány animáció, de ezek elég idejétmúltnak tűnnek, remélhetőleg a játék maga modernebb lesz ennél.