Kevesen tudnak vitatkozni azzal, hogy a Game Pass bármelyik verziója egy kiváló ár/érték arányú szolgáltatás. Azok, a játékosok, akik évente több címet is kipróbálnának, korlátlanul élvezhetik a hatalmas választékot, és megjelenéskor már pörgethetik is a zöld istálló legújabb csodáit. A kérdés nem feltétlenül az, hogy jó-e nekünk 3600 vagy 5500 forintért többtucat csodához hozzáférnünk. A kérdés itt az, hogy mi lesz ennek a hatása hosszútávon a játékiparra.
Rengeteg stúdiónak és elemzőnek vannak kétségei a Game Pass modelljének fenntarthatóságával kapcsolatban, de a Doom (1993) fejlesztője ettől még imádja a bérletet. Az Xbox Expansion Pass nevű YouTube csatorna egy podcastben kérdezgette John Romerót a játékipar jelenlegi helyzete és a Doom sorozat jövője kapcsán.
Romero meglepően lelkes volt a Game Passt illetően, mivel szerinte az lehetővé teszi az embereknek a játékok kipróbálását, akik aztán majd megvehetik maguknak a permanens hozzáférést, ha tetszik nekik, amit láttak. Hogy ez mennyire történik meg a valóságban, azt mi nem tudhatjuk, de Romerót ez nagyon izgatottá tette.
A mester alapvetően hálás azért, hogy a Game Pass lebontja a falakat a közönség és a játékok között, ami valóban egy pozitív része az egyenletnek. Mi csak azt reméljük, hogy a Game Pass hatása hosszútávon is pozitív marad a piacra, és nem azok dolgát teszi majd nehezebbé, akik nem akarnak csatlakozni valamelyik előfizetéses csomaghoz.