Egyre több versenyző jelenik meg a játékokat streamelő szolgáltatások piacán, akiknek olyan nagy nevekkel kell szembenézniük, mint az Xbox Cloud Gaming szolgáltatása vagy épp az Nvidia megoldása, a GeForce Now. Utóbbi már több mint 12 millió előfizetővel rendelkezik, továbbá ingyenesen is használható, emiatt nem csoda, hogy népszerű a szolgáltatás.
Miközben épp a Guardians of the Galaxyval játszott, egy Reddit felhasználónak feltűnt, hogy a játéka 50 fps-re van beállítva, amit a felhasználók nem piszkálhatnak, így egyértelmű, hogy az Nvidia lőtte be erre az értékre a képfrissítési rátát. Fel is kereste supportot, ahol elárulták neki, hogy a fizetős, ún. Priority felhasználóknak sincs garantálva minden játékban a 60 fps.
Az Nvidia ezt Optimal Playable Settings-nek, azaz OPS-nek hívja. Eddig mindkét előfizetői csoportba tartozó játékosok szabadon babrálhattak a beállításaikkal, a cég új támogatói oldalán megjelent bejegyzés és alábbi táblázat viszont már arról ír, hogy a Priority, azaz az olcsóbbik előfizetői csoportba tartozóknak is lesznek játékok, amiket nem futtathatnak 60 képkockával másodpercenként.
A lista egyébként közel sem teljes, például a Marvel's Guardians of the Galaxy sem szerepel rajta, furcsaság továbbá, hogy például miért van 50 fps-re belőve a Dying Light, miközben az Outriders 55 fps-el futhat a GeForce Now gépein.
Könnyen elképzelhető, hogy az Nvidiát is a chiphiány okozta nehézségek kényszerítették a korlátozásokra, amiről még a cég vezetője is elmondta, egyelőre nem gondolja, hogy belátható időn belül megoldódna a helyzet. Ti igénybe veszitek rendszeresen valamilyen játékstream-szolgáltatást?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.