Számos érvet fel lehet hozni a digitális játékkollekció létrehozása mellett a gyakori és jelentős leárazásoktól a szinte nem is létező helyigényig, a mérleg másik serpenyőjében viszont ott lapul a tény, hogy az így megszerzett játékot, pontosabban annak használati jogát nem lehet csak úgy bárkire átruházni (még az örököseinkre sem), ebből fakadóan pedig azt, amire ráuntunk, eladni sem tudjuk. De van egy ennél is súlyosabb probléma, amivel jellemzően csak ritkán találkozunk, ám minden egyes ilyen alkalom rávilágít arra, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva a digitális platformok üzemeltetőinek, illetve a játékok kiadóinak.
Az utóbbiak (olykor maguk is platformfenntartók) simán megtehetik, hogy egy akár teljes áron megvásárolt játékot eltávolítanak a fiókunkhoz tartozó katalógusból, és ezt semmilyen módon sem tudjuk megakadályozni, ha szándékos lépésről van szó, mint például a Ubisoft-féle The Crew esetében.
De az sem teszt jót az ember ideginek, ha egy hiba miatt tűnnek el a játékai, mint ahogy tegnap történt az Origins helyébe lépett EA app számos felhasználójával. Az érintetteket a PC-s kliensbe bejelentkezve az az üzenet fogadta, hogy a kiadó tisztázatlan okból lenullázta a fiókjukat, azaz elvette a játékaikat. Az Electronic Arts ügyfélszolgálatát és a közösségi médiát elárasztó panaszok láttán egyesekben megfogalmazódott a gyanú, hogy az érintettek talán késleltetve kaptak meg egy üzenetet a korábban lejárt EA Play-előfizetésükről, csakhogy az elmélet hajója hamar léket kapott, mivel olyankor más megfogalmazást használ a kiadó.
We fixed the issue with EA services on PC. Log out and log back in to access your games. Thanks for sticking with us!
— EA Help (@EAHelp) May 22, 2024
Mindenesetre az EA viszonylag hamar jelezte az X-en, hogy a probléma megoldódott, elég kijelentkezni és visszajelentkezni ahhoz, hogy visszakapjuk az eltűnt játékainkat, ám a bejegyzés alatt sorakozó kommentek arról árulkodnak, hogy nem mindenki nyugodhatott meg.
Ti tapasztaltatok bármilyen kellemetlenséget?