Bár a mesterséges intelligencia a videojátékipar ajtaján is egyre hangosabban kopogtat, sokan egyelőre erős fenntartásokkal kezelik a technológia ezen a területen történő hatékony és eredményes felhasználását. A Baldur's Gate 3 szinkronszínészei például egyáltalán nem örülnek az AI-alapú megoldások kibontakozásának, ami szerintük nem csak a hangjukat, hanem az identitásukat is ellopja.
Akadnak az iparban olyanok is, akik sokkal bizakodóbbak a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, sőt, kifejezetten nagy reményeket társítanak hozzá. Ilyen az Electronic Arts is, ahol a vállalat fejese, Andrew Wilson szerint, belátható időn belül komoly szintlépesre kerülhet sor az egyre fejlődő technológiának köszönhetően.
"Elemzéseket végeztünk az összes fejlesztési folyamatunkkal kapcsolatban, és jelenleg, a korai meglátásaink alapján úgy gondoljuk, hogy a folyamatok több mint 50 százalékára pozitív hatással lesz a generatív mesterséges intelligencia fejlődése."
- nyilatkozta Wilson a technológiával kapcsolatban.
A stúdió vezetője úgy gondolja, hogy 40 évnyi saját adat birtokában, amivel trenírozni tudják az AI-modelleket, a vállalat hatékonysága az elkövetkezendő három évben jelentősen növekedni fog, míg öt éven belül a technológia segítségével nagyobb világokat építhetnek majd - több karakterrel, érdekesebb történetekkel.
Wilson hozzátette, hogy a fejlesztők is "éheznek" arra, hogy ezt minél gyorsabban elérjék, ugyanis nekik és a vállalat számára is kulcsfontosságú, hogy "minél nagyobb, innovatívabb, kreatívabb és szórakoztatóbb játékokat készítsenek a globális közönség számára".