Az Elden Ring Nightreign egy sok szempontból formabontó megjelenés lesz. A szokásos, egyjátékos élményre koncentráló struktúra helyett tényleges kooperatív kalandokat kapunk, melyek a közös megpróbáltatásokhoz igazítanak. Ehhez persze az Elden Ringet egy kicsit ki kell tekerni, és a folyamat közben bizony el fog veszni ez-az. Az IGN Japan Junya Ishizakival, a Nightreign rendezőjével készített interjúja szerint az üzenetküldő rendszer is ezek között lesz.
A From Software a Demon's Souls óta minden kalandjában elrejtett többjátékos elemeket, köztük olyan rendszereket, melyekkel a játékosok üzeneteket hagyhatnak egymásnak. A harcosok figyelmeztetéseket vagy vicces megjegyzéseket rejthettek el a különböző souls játékok világaiban. Ez a rendező szerint sajnos kimarad a Nightreignből.
Lévén egy keményvonalas kooperatív címről van szó, nem is igazán lenne ennek helye. A játékosok kénytelenek lesznek valós időben kommunikálni egymással, ha túl akarják élni Limgrave megpróbáltatásait, így a szinkronos üzengetés felesleges lenne. Más ismerős elemek, mint például az elhunyt hősök szellemeinek felbukkanása, azért a továbbiakban is megmaradnak.
Érdekes lesz figyelni majd, ahogy a csapat apránként formálja át az Elden Ring élményét egy többszereplős élményre. Valószínűleg nem az üzenetküldés lesz az egyetlen, amit hátrahagyunk majd a megjelenés felé tartó úton.