Az év végéhez közeledve tele az internet mindenféle statisztikákkal az elmúlt 12 hónapról, ez pedig természetesen a játékok esetében sincs másként. Most éppen az egyes címek teljesítésével kapcsolatos közösségi adatokat összesítő HowLongToBeat.com számai kerültek elő, amelyek érdekes fényt vetnek a FromSoftware idei sikercímére, az Elden Ringre.
A The Game Awardsot valósággal letaroló, nyílt világú RPG ugyanis még a nehézsége ellenére is 2022 legtöbbször kipörgetett játéka lett, mindazonáltal ezt is adták fel a legtöbben.
Mennyiségileg kifejezve ez azt jelenti, hogy 5900 HowLongToBeat-felhasználónak sikerült legyűrnie az Elden Beastet, miközben 266-an mondták azt, hogy túl rövid az élet a bossfightok sok-sok munkát igénylő kipipálásához, hátat fordítva az Elden Lord-státusz megszerzésének. A legtöbbször befejezett idei megjelenések körében a második helyet a Stray (3900), a legtöbbször félbehagyott kategóriában pedig a meglepően kemény Tunic (113) szerezte meg.
Az Elden Ring kettős szereplése mutatja, hogy a játékot kísérő hype ezúttal sok olyan gamert is behúzott a The Lands Between világába, akiknél végül nem feküdt az egyébként erősen rétegműfajnak számító soulsike-stílus. A valós arányok ráadásul sokkal több sikertelen nekifutást mutathatnak, hiszen a HowLongToBeat.com egy meglehetősen szűk merítés, az Elden Ringből pedig több mint 17 millió példány fogyott.
A portál felhasználóinak mindenesetre átlagosan 54,5 óráig tart a George R.R. Martin közreműködésével megalkotott fő sztori kipörgetése, míg a teljes befejezésre hajtó játékosok 132 órát töltenek el az ellen kaszabolásával.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!