Csak Isten és a Ubisoft a megmondhatója annak, hogy jelenleg hány darab Assassin's Creed készül a vállalat stúdióinál, de néhányról biztosan tudunk. A franchise kvázi közös otthonának, egységes launchernek tervezett Infinity mellett jön a feudális Japánba invitáló Codename Red, a boszorkányos Codename Hexe, valamint az okostelefonokra szánt Jade is.
Eddig úgy hírlett, hogy a Kínában játszódó mobilos cím még idén megjelenik, de a legújabb jelentés kellemetlen információval szolgált: a Ubisoft állítólag alaposan elcsúsztatta a projektet.
A Ubisoft eddig sem vitte túlzásba az Assassin's Creed: Jade-del kapcsolatos kommunikációt, utoljára tavaly nyáron kaptunk belőle előzetest, így nem meglepő, hogy most sem hivatalos úton értesültünk az okostelefonos mellékág eltolásáról.
A Reuters jelentette, hogy a nyitott világú játék valószínűleg idén már nem fog megérkezni, csak 2025-ben számíthatunk rá, mivel a fejlesztésért felelős Tencentnél éppen átcsoportosítás történt. Berobbant ugyanis a vállalat saját partyjátéka, a DreamStar, amely akkora népszerűségre tett szert rövid idő alatt, hogy a kínai sikert meglovagolva a Jade csapatának több száz tagját ráállították erre a projektre. A Tencent egyelőre nem kommentálta a dolgot. Emlékeztetőül nézzétek meg a játékmenetet bemutató előzetest:
Bár az Assassin's Creed egy hatalmas franchise, a jelentés megjegyzi, hogy nyugati fókuszú a brand, amely az okostelefonok piacán még nem tudott érvényesülni, ezért kisebb biznisz van benne a Tencent számára, mint az éppen nagyot menő DreamStarban. Ha igaz a hír, akkor sem maradnak a rajongók Assassin's Creed játék nélkül idén, mivel az eddigi jelentések alapján a Codename Red fejlesztése nagyon jól áll, és hallottunk elszólás arról, hogy 2024-ben befuthat.
A Tencent egyébként állítólag dolgozik az Elden Ring mobilos adaptációján is, bár arról még annyit se tudunk, mint az Assassin's Creed: Jade-ről.