Némelyik kiadó roppant lelkesen igyekszik termékelhelyezéssel és hirdetésekkel növelni a játékaiból származó bevételt, és talán egyeseket meglep (kétlem, hogy így lenne), de ennek a gyakorlatnak épp az Electronic Arts az egyik élharcosa. A monetizáció ezen formája ellen többnyire senki sem emel kifogást, amennyiben free-to-play, azaz ingyenesen játszható termékről van szó, ám amikor hasonlóval szembesülünk egy teljes értékű játék elindítását követően is, nos, akkor kiszalad pár csúnya szó az ember száján.
Az augusztus közepén debütált EA Sports UFC 4 reménykeltő eladásai dacára úgy döntött a kiadó, hogy stikában telenyomja reklámokkal (köztük a visszajátszások elején és végén futó The Boys hirdetésekkel). Mégis mit tehetnének azok, akik már fizettek érte? Tiltakozni fognak?
Tiltakoztak bizony, mégpedig példás egységbe tömörülve, minek hatására az EA meghúzta a vészféket, majd sűrű bocsánatkérések közepette kikapcsolta a vitatott funkciót. A kiadó elismerte, hogy hibát követett el, amiért nem kommunikálta szándékát megfelelően, továbbá biztosította afelől a rajongókat, hogy a későbbiekben sem találkoznak hasonló reklámokkal. Maradnak tehát az oktagon körül elhelyezett táblák, amelyek eddig sem zavartak senkit. Győzött tehát a népakarat és boldog véget ért a történet.
Ti toleráljátok a játékokban elhelyezett reklámokat?