Sokan felkapták a fejüket, amikor az Electronic Arts bejelentette, hogy saját csalás elleni védelemmel készül, ami a napokon belül debütáló FIFA 23 PC-s változatával már települni is fog a gépünkre. A sorozat életében először teljesen cross-platform vizekre evez, így az EAAC nemcsak a PC-s játékosokat, hanem a velük megmérkőző konzolosokat is védi majd a rosszindulatú csalóktól.
A biztonságtechnikai mérnökök és a csalásokat fejlesztők macska-egér játéka évtizedek óta tart, és talán az Eredet (Inception) c. filmből származó "Mélyebbre kell mennünk" meme foglalja össze a legjobban: a csalók egyre jobban beleássák magukat az operációs rendszerbe, bízva abban, hogy az anti-cheat nem tudja őket kiszagolni, emiatt a védelmet fejlesztőknek meg kell őket előzni, hogy legyen esélyük. Mivel a kifinomult csalások már kernelszinten futnak, csak itt lehet őket megállítani.
A kernel, vagy más néven rendszermag az operációs rendszer legfontosabb rétege, amely az összes alapszolgáltatást biztosítja. Valahogy úgy kell elképzelni, mint a Mátrixban szaladgáló zöld kódot: ez a lelke mindennek. A kernelszintű védelem akkor került a gamerek figyelmének középpontjába, amikor megjelent a Riot lövöldéje, a Valorant, és vele együtt a Vanguard. Ez szintén ezen a szinten dolgozik, hogy kiszűrje a wallhackereket és aimbottal fejeseket osztogató őrülteket a szerverekről.
Az EA-nél számítottak rá, hogy a felszalad a játékosok szemöldöke a hír hallatán, ezért már a sajtóközleményben magyarázkodnak, pedig a kernelszintű védelem egyáltalán nem új keletű. Az összes nagyobb hasonszőrű szoftver ilyet használ: a Call of Duty-ba tavaly bekerült Ricochet (ez mondjuk nem olyan acélos), a 140 játékban (pl: Apex Legends, Fortnite) dolgozó, Epic Games által fejlesztett Easy Anti Cheat, a PunkBuster, a BattlEye, és még sorolhatnánk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A Vanguard sem önmagában ezzel verte ki a biztosítékot, hanem azzal, hogy nemcsak a játék futtatásakor töltődött be, hanem a Windows-zal együtt bootolt. Az EA közleményéből kiderül, hogy itt erről szó sincs, sőt: az EAAC csak limitált mennyiségben és minőségben gyűjt adatokat, nem fér hozzá a böngészési előzményekhez és nem-EA játékokhoz, illetve semmi máshoz sem, ami nem kapcsolódik közvetlenül az anti-cheat feladataihoz. Ha letörlünk minden játékot, ami használja, akkor automatikusa az EAAC is törlődik, illetve törölhetjük manuálisan is, de akkor nem fogunk tudni játszani.
Az EAAC nem lesz minden EA játék kötelező kiegészítője: a single-player kalandokban és ott, ahol nincs ranglétra vagy ranglista, más szoftvert használnak, vagy teljesen kimarad az anti-cheat. A többjátékos címekben, mint a Battlefield vagy az Apex azonban idővel minden bizonnyal lecserélik majd a jelenleg használt szolgáltatásokat, hiszen a saját megoldásuk testreszabhatóbb