Az utóbbi években nagy népszerűségre tettek szert a videojátékokhoz kínált online kiegészítések, a DLC-k, vagy a különféle online játékmódok, és szinte minden napra jut egy-két lelkes bejelentés.
Sokszor persze jó okkal morgunk, hogy a DLC műfaj is egy ronda marketingfogás, amivel csak az a gyártók célja, hogy a játékokból korábban kihagyott részeket később plusz pénzért megvetethessék velünk, vagy ha éppenséggel ingyen kínálják is, az is csak arra jó, hogy fenntartsák a játék népszerűségét. De azért legyünk őszinték: alapvetően mi is jól járunk, ha a kissé már megunt játékainkat újra izgalmassá tehetjük, és talán a gyártók se újabb bőrt akar lehúzni róluk, hanem tényleg őszintén igyekeznek jobbá tenni az őrületes költséggel kifejlesztett műveiket.
Az Electronic Arts nagy jövőt lát a letölthető kiegészítőkben, és a különféle internetes megoldásokban, ezért tavasztól nagyszabású online offenzívába kezd, melynek keretében minden friss játékához teljes körű netes szolgáltatást kínál majd. Az EA tegnap esti konferenciáján John Schappert, a cég egyik vezetője elmondta, hogy "a 2011-es pénzügyi évtől az EA minden friss kiadásához tartozik majd egy online összetevő, letölthető tartalmakkal és online játék lehetőségekkel".
A bejelentés eléggé "sejtető jellegű", de elképzelhető, hogy a Mass Effect 2-nél megismert letöltési megoldás, a játékon belülről elérhető Cerberus Network, vagy egy ahhoz nagyon hasonló rendszer lesz az a bizonyos "online összetevő".
2011-es pénzügyi évében (2010. április 1. - 2011. március 31.) az Electronic Arts rengeteg újdonságot be szeretne mutatni. Érkezik a Medal of Honor, a Crysis 2, a Dead Space 2, egy új Need for Speed, valamint a Dragon Age és a Mass Effect újabb epizódjai - hogy csak a legfontosabbakat említsük.