A többjátékos mókázás terjedésének köszönhetően egy fokkal jobban bírjuk a bezártságot a COVID-19 fertőzte világban, ugyanakkor ennek a dolognak megvan a maga árnyoldala is: kevésbé kulturált játékostársaink sokszor elfogadhatatlan stílusban használják a szöveges és hangos kommunikációs platformokat. A toxikus közeg sokakat elriaszt, akik aztán soha nem térnek vissza kedvenc játékaikhoz. Ez ellen próbál egy új, MI-alapú eszközzel küzdeni az EA.
A cég bejegyeztetett egy új technológiát az amerikai szabadalmi hivatalnál, ami a toxikus viselkedés elleni harc fontos eleme lehet. A megoldás lényege, hogy a rendszer a játékos viselkedése, statisztikái, lépései és közvetlen környezete alapján képes beazonosítani, hogy mire van szüksége, és kommunikálja azt a többieknek a játékos nevében. A legegyszerűbb példa, hogy mondjuk egy Battlefield meccsben vészesen fogy a töltényed, a karaktered pedig egy gombnyomás után jelezi a csapattagjaidnak, hogy utánpótlásra van szükséged.
Ez alapvetően elvetné a hangos és szöveges kommunikáció szükségességét, de ami még fontosabb, hogy hatalmas segítséget nyújtana azoknak, akik ezeket a rendszereket nem tudják használni valamilyen nehézségük miatt.
Ilyenkor persze felmerül a kérdés: ha nem beszélünk társainkkal egy többjátékos címben, akkor mennyivel lesz az élmény több egy botok ellen vívott meccsnél? Érdekes vita lehet ez, amit érdemes lesz egyszer kibeszélni, ha közelebb jutunk az EA új technológiájának bevezetéséhez.