Carrie Patel, az Avowed rendezője egy Bloombergnek adott interjújában mesélt az Obsidian egyik legnagyobb projektjéről. Az Avowedot szerették a kritikusok, szerették a játékosok, és bár instant klasszikusnak nem tudjuk nevezni, de szerethető kalandokat kínál egy ismerős világban.
Az a világ azonban majdnem teljesen máshogy nézett ki, és barátságos NPC-k helyett majdnem valódi játékosok töltötték fel.
Amikor az Obsidian elkezdett dolgozni a projekten, akkor a cégen belül "multiplayer Skyrimként" hivatkoztak rá, de idővel a csapat rájött, hogy jóval több emberre lenne szükségük a megvalósításhoz. A srácok nem voltak rendben azzal, hogy mindenkit egy nagy projektre állítsanak rá, mivel ők akkor is a kis csapatos, több projektes felállás hívei voltak. Patel 2021-ben csatlakozott rendezőként, és azonnal el is kezdték áttervezni az egészet. Összeállt egy 80 fős társaság, akik egy új "vertical slice" darabkán kezdtek dolgozni. A nyílt világ és a multiplayer hamar füstbe ment, és a struktúrát az Outer Worlds-féle nagy zónás megoldásra váltottak.
"Amikor visszalépsz, és áttervezed a célokat, akkor általában egy apró csapattal raksz össze egy új vertical slice-ot, és határozod meg az új célokat. A megtanult leckéket jó esetben a gyártás előkészületi fázisában szeded magadra, amikor még kevesebb ember munkáját befolyásolod. Itt nem ez történt."
Tekintettel az irányváltásra, és a fejlesztési nehézségekre, kifejezetten jó látni, hogy milyen szép is lett a végeredmény. Nem biztos, hogy az Avowed év játéka alapanyag lesz, de egyetlen vele töltött órát sem tudtunk megbánni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!