Az első átfogó achievement-rendszert a Microsoft vezette be az Xbox 360 idejében, 2005-ben, majd 2007-ben a Valve, 2008-ban pedig a Sony is a zöldek nyomdokaiba lépett. Azóta számos további platformon találkozhattunk olyan bónuszfeladatokkal, amikkel növelhetjük a játékidőt, de értéktelen pontokon kívül más jutalmakat nagyon ritkán kapunk a teljesítésükért.
A Ubisoft az elmúlt hetekben teljesen átalakította a Uplay-t, át is nevezte Ubisoft Connectre, és még nagyobb hangsúlyt helyezett a korábban Ubisoft Club néven futó szolgáltatásaira. Az ebben található kihívások teljesítésével játékbeli bónuszokat, levásárolható pontokat húzhattunk be, olyan dolgokhoz juthatunk, amik tényleg nem csak dicsekvésre jók.
Az Assassin's Creed Valhalla a kiadó első olyan PC-s játéka, amiben már nincsenek achievementek, helyüket teljes egészében átvették a kihívások, melyek XP-t és egyéb jutalmakat kínálnak. Egy részük állandó, a többi limitált ideig elérhető és időszakosan frissül. Innentől minden, Ubisoft-féle PC-s játékban ilyenekre számíthatunk, de konzolokon megmaradnak a hagyományos achievementek és trófeák is.
Ti hogy fogadtátok a változtatást? Szeretnétek, hogy más kiadók is átvegyék inkább ezt?