PC-sként minden bizonnyal nehezebb átérezni, hogy mit is jelent egy konzolosnak, ha 60 fps-sel futtathatja a játékokat. A PlayStation 4 és az Xbox One korában még túlnyomórészt az imént említett képfrissítési ráta fele számított a sztenderdnek, és csupán a félgenerációs konzolváltozatokkal, a PlayStation 4 Próval, valamint az Xbox One X-szel sikerült olykor-olykor megtapasztalni, mennyire más is 60 fps-sel játszani.
Az új konzolgeneráció erősebb tagjain, a PlayStation 5-ön és az Xbox Series X-en a játékok zöme már alapból ezt a képfrissítési rátát produkálja, vagy ha nem, akkor rendelkezik olyan opcióval, amely feláldoz egy keveset a látvány részletességéből a nagyobb fps-számért cserébe. (Az olcsóbb, ám cserébe gyengébb Xbox Series S korlátai viszont sokkal ritkábban teszik lehetővé, hogy több beállítás közül válasszon a felhasználó.)
Ráadásul nemcsak a kifejezetten az új gépekre tervezett játékokból lehet kifacsarni 60 fps-t, mint arra a múltban számos alkalommal láttunk példát. Megoldást jelenthet a problémára az Xbox védjegyének számító fps-boost, egy rajongói mod, vagy épp egy hivatalos patch is.
You've been waiting, and now the winds of Egypt are calling....
— Assassin's Creed (@assassinscreed) May 31, 2022
Experience Assassin's Creed Origins in 60FPS - available for PS5 and Xbox Series consoles on June 2.#AssassinsCreed pic.twitter.com/SxxiyTROE0
A Ubisoft az utóbbi módszert választotta arra, hogy 30-ról 60-ra emelje tavaly augusztusban az Assasson's Creed Odyssey által PS5-ön és Xbox Series X|S-en elérhető fps-számot. Most pedig ugyanerre készül az Assassin's Creed Originsszel is.
Decemberi ígéretének megfelelően hamarosan elkészül az új generációs teljesítménypatch, június 2-ától már 60 fps-sel élvezhetjük Bayek kalandját. Az időzítés abból a szempontból különösen szerencsés, hogy az Assassin's Creed Originst megtaláljuk az Xbox Game Pass júniusi játékai között.