Február 8-án kedden a foundereknek, február 11-én pénteken pedig mindenki számára elérhetővé vált a Lost Ark. Természetesen az indulás nem zajlott le hibátlanul, az Amazon Games szerverkarbantartással foglalkozó kollégái valószínűleg kellemes grillpartit tartottak a játék startját követő órákban, néhány új szervert is nyitni kellett, de így is több órás queue time-okkal lehetett számolni szinte minden szerveren. Egy MMO-s launch sosem zajlik zökkenőmentesen, a WoW-ban is volt "szerencsénk" megélni hasonlókat, a közelmúltban pedig a Final Fantasy XIV-ben láthattunk hosszú sorokat, és persze az Amazon saját játékáról, a New Worldről se feledkezzünk meg.
Sokan azt hittük naivan, hogy az Amazon Games tanult a hibáiból, és a Lost Ark elindítására megfelelően felkészültek, de sajnos ez nem így lett. Kedden 530 ezer játékos lépett be, és utána szinte minden szerveren 6-20 ezres login que-kat láthattunk. Az 530 000 egy rendkívül erős szám, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ők még csak a founderek voltak. Kedd és péntek között az egyidejű online játékosok száma minden nap 210 és 510 ezer között alakult. Két nap alatt pedig ez lett minden idők 6. legnagyobb elérésű játéka a Steamen.
Az early access első napján Twitchen közel 1,3 millió néző volt kíváncsi a Lost Ark első estéjére a nyugaton, Asmongold, a népszerű WoW streamer pedig 285 ezres nézettséggel vetette bele magát Arkesia világába. A hivatalos megjelenésnél újabb rekordot döntött, 400 ezer nézője volt, a Lost Ark ekkor is tartotta a majdnem 1,3 milliós nézettséget. Persze ehhez hozzájárult a Twitch drop kampány is, de azért Asmongoldnál korábban is láttuk már, hogy mi történik, ha más játékot próbál ki a WoW-on kívül: az első Final Fantasy XIV. streamje 213 ezer nézővel rendelkezett, ami egyébként személyes rekordja volt. Ezt most duplán is megdöntötte a Lost Arkkal.
A free-to-play indulás napján azonban sokkal nagyobb gondok adódtak, kicsivel a rajt előtt az Amazon Games félrerántotta a kormányt, és közel 6 óra késéssel történt meg a launch. Néhány early access során már játszó playernek eltűntek a karakterei, de ezeket szerencsére gyorsan orvosolni tudta az Amazon csapata. Az indulásnál 983 ezer játékos lépett be, amivel a Lost Ark a Steam legnagyobb mennyiségű egyidejű játékossal rendelkező játékainak listáján rögtön a top 5-be is került.
Ezzel megelőzte az Amazon saját játékát, a New Worldöt is, ami az indulásánál szintén hatalmas hype-nak örvendett, de sajnos hamar kiderült az esetében, hogy egy nem teljesen befejezett termékről volt szó, számos hibával rendelkezett. Szerencsére a Lost Ark nem az Amazon fejlesztése, sőt, évekkel előre megvan hozzá minden content, amit meg fogunk kapni, hiszen Koreában a helyi gamerek már azokat a dungeonöket és raideket gyűrik. Jelenleg, a cikk írásának időpontjában, szombat délután 847 ezer játékos kalandozik éppen Arkesia világában.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Arról is beszélnünk kell, hogy meglehetősen megkérdőjelezhető és kellemetlen döntés született az Amazon Games részéről a hivatalos február 11-es megjelenés előtti. Egyszerűen csak közölték, hogy a korábbi szervereket a túlzott telítettség miatt lezárják, új játékosok nem hozhatnak létre karaktert azokon, és új szervereket nyitottak a frissen érkezőknek. Habár a játék legtöbb tartalma cross-realm, ezzel azért rengeteg kellemetlenséget okoztak. Személy szerint nekem több guildtársam is arra kényszerült így, hogy más szervereken kezdje meg a kalandjait, nem ott, ahol mi már 3 napja létrehoztuk a guildünket.
A fórumok is lángokban álltak a hasonló szerencsétlen helyzetbe kerülő játékosok haragos kommentjeitől. Péntek éjjel a kigyulladt erdőt vödrökkel próbálta oltani az Amazon: bejelentették, hogy szép lassan, fokozatosan engednek majd karaktereket létrehozni a "régi" szervereken is, így néhány játékosnak esélye lehet bejutni a játékot early accessben megkezdő társaikhoz. A népszerű Kadan szerverre lehetett is éjszaka karaktereket létrehozni, de most megint zárva van. Ez továbbra sem megoldás, meglátjuk, hogy mit kezd ezzel az Amazon Games hosszú távon, lehet hogy csak pár hétig tart a dolog.
Mindenesetre is, ez a döntés veszélyeztetheti a játék nyugati sikerét. Korábbi cikkünkben is említettük, a Lost Ark jelenlegi legnagyobb gyengesége pusztán az, hogy az Amazon a kiadója. Köszönjük Amazon… Alexa, play The Sound of Silence!