2011-ben jelent meg a Lewis Carroll művei által inspirált American McGee's Alice folytatása, az Alice: Madness Returns, azonban hiába vártak ezután éveket a rajongók arra, hogy elkészüljön a soron következő rész, az csak nem akart összejönni.
A remény aztán 2019-ben csillant fel, amikor McGee bejelentette, hogy jön az első rész előzményeit elmesélő Alice: Asylum, amelyből megismerhetjük, hogyan küzd meg a lány a családja elvesztése okozta traumával. Legközelebb 2021-ben hallhattunk a projektről, amikor elkészült a forgatókönyv, de túl sok konkrétum akkor sem hangzott el.
Így érkeztünk el mostanáig, amikor is megjelent egy fejlesztői videó, amely igyekszik bemutatni az Alice: Asylum horrorisztikus világának aspektusait, amit lényegében csak az EA engedélyének hiánya akadályoz meg a kiteljesedésben. Az anyag a játék tervezésébe enged betekintést, vagyis a narratív vázlatoktól kezdve a játékmenet lebontásáig bezárólag mindent felvonultat, mindezt részletes koncepciórajzokkal és különböző rendszerek illusztrációival megfűszerezve.
Ez magában foglalja a cselekményvázlatba való bepillantást is, amely a gyász öt szakaszának felfedezésére épül. A teljes, 250 oldalas dokumentum várhatóan valamikor 2022 vége és 2023 eleje között meg fog jelenni PDF formátumban és ingyenesen olvasható lesz, addig is íme az ízelítő McGee-ék "bibilájából":
A videó természetesen egyértelművé teszi, hogy mindaz, amit látunk, még egy folyamatban lévő munka kelléke, csupán alapozás, az Alice IP ugyanis még mindig az EA tulajdonában van, McGee és csapata pedig évek óta dolgozgatnak a koncepción abban reménykedve, hogy megkapják a zöld lámpát, vagy a jogokat, hogy a teljes játék is elkészülhessen. Terveik szerint ha így történne, akkor az Alice: Asylum Unreal Engine 5-tel válna valóra, és megjelenne minden nagyobb konzolra, PC-re is.