Hirdetés

Atma előzetes

|

A 4DGames fogja elkészíteni a legelső olyan kalandjátékot, amely már egy komolyabb motor alatt fut. Az Unreal engine-t használó Atma - The Mythic Light of India pedig igen érdekes dolgokkal kecsegteti a játékosokat. Ezek részleteibe ástuk bele magunkat.

Hirdetés

Nem igazán akaródzik eljönni a kalandjátékok terén a nagy áttörés. Valahogyan a mostani fejlesztések inkább csak a középkategóriát tapossák, nem igazán akarnak szólni valamiről. Már nagyon rég volt olyan program, amiről az emberek évekkel később is szuperlatívuszokban beszéltek. Pedig az ígérgetéseknek se szeri, se száma, mindegyik kiadó megpróbál bennünket a hihetetlennél-hihetetlenebb meséjükkel beetetni, de persze a vége legtöbbször ugyanaz: egy félig jól sikerült tucatjáték. Ezért is jön egyre nagyobb divatba az a mondás, hogy nagyobbat durran az a köztudatban, amelyik a derült égből támad. Épp emiatt szenteltem a szokásosnál egy kicsivel több figyelmet a 4DGames fejlesztésére az Atma - The Mythic Lights of India-ra. Ők egyszerűen bejelentették a progamot és ennyi. Közel fél év óta egy fél infómorzsa se szivárgott ki a készítők főhadiszállásáról. Ám lehet, hogy nem ártana egy kicsit bővebben szót ejteni az útban lévő gyöngyszemről...

Hozzávalók: végy egy...
...megfelelő grafikus motort. Nem hittem volna, hogy valóra válik az valaha is, amit már oly régóta mondogatok. Még pedig az, hogy mi lenne akkor, ha a mai világ hiperszuper engine-jeit elkezdenék fejleszteni a kalandjátékok végeláthatatlan helyszínjeire is (olyanokra, mint például a realMYST-ben lévők, vagy mint például majd ebben). Nos kérem szépen itt az első lelkes banda aki ugyanúgy gondolkodik, mint én. A 4DGames ugyanis lelicenszelte a játékhoz a legújabb és legmodernebb Unreal grafikus motort. Azt hiszem ennek az eredménye már most meglátszik a képeken, melyek leírhatatlanul gyönyörűek és állítólag nem kell hatalmas gépigénnyel rendelkeznünk a játék futtatásához. A grafikai térrel tehát nem lesz gond, de valljuk meg őszintén: ez volt az a műfaj, ahol sose volt. És ha már egy játékot ilyen klassz szív működteti, akkor megmerem kockáztatni, hogy a hangok/hanghatások is a helyükön lesznek, hiszen egy olyan játékhoz kell megfelelő akusztikát teremteni, amely adni is akar nekünk valamit.
Ugyanis az Atma - The Mythic Light of India nem kínál kevesebbet nekünk, mint a teljes indiai kultúrát töviről-hegyire, annak a kialakulását és az istenekkel való ismerkedést. A rejtvények tehát mind ezen dolgokból fognak a szemünk elé tárulni, így nem árt, ha már most elkezdünk egy kicsit ismerkedni a dolgokkal, már ha van kedvünk játszani egy ilyen szoftverrel.

Nem tudom viszont eldönteni, hogy ez a program lényegében valamiféle tesztdemónak készül-e az Unreal engine jóvoltából és a történet csak egy kicsiny körítés, vagy tényleg egy igazi kultúrális logikai kalandjáték akaródzik kisülni belőle. A fejlesztési naplókból mindig csak azt lehet megtudni, hogy az engine optimalizálása így meg úgy halad, bizonyítékként pár képpel, de az igazi történetről még mindig sejtelmünk sincs, minthogy arról sem, hogy a nézet belső lesz-e vagy sem (azért nagy a valószínűség az elsőre). Mindenesetre remélem a mérleg nem libben át a másik oldalra.

Vajon te leszel-e az, gyermekem
Ötlettelen vagyok. Nem tudom, hogy mit gondoljak az Atma-ról. Valahogyan túl egyszerűnek és félvállról kapottnak látszik az egész, de pont ez fog meg benne a legjobban. Mi van akkor ha tényleg nagyot fog ütni? Eddig már nagyon sok kalandjátékot éltem meg és bizony általában, amelyek hatalmas csinnadratták közepette léptek elő a díszlet mögül, nem sokat teljesítettek. Ezért szerintem mindenképpen érdemes lesz kivárni azt a fél/háromnegyed évet, amíg a 4DGames véglegesre nem formálja a programot. Eme intervallum alatt pedig még izguljuk végig Benoit Sokol nagyreményekkel útjára bocsátott virágát, a Syberia-t, illetve aki egy kicsit már előre meg szeretne ismerkedni az indiai kultúrával a gépén keresztül, az nyomja végig a Road to India című programot.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)