Az automatikusan megújuló előfizetéseké alapvetően kényelmes modell, hiszen a rendszer ilyenkor beavatkozás nélkül meghosszabbítja a jogosultságunkat és kiegyenlíti a számlát, legyen szó zene-streamingről, Netflixről, vagy éppen az Xbox havidíjas jóságairól, a Game Passről és az Xbox Live Goldról.
A megoldásba viszont bele van kódolva, hogy valaki teljesen feleslegesen fizet, mert elfelejti időben lemondani az adott szolgáltatást, vagy fel sem tűnik neki, hogy hónapok óta nem használja. Az illetékes brit hatóság, a Verseny- és Piacfelügyelet (Competition and Markets Authority - CMA) ezért kezdett vizsgálódni a Nintendo, a Sony és a Microsoft gyakorlata körül, a redmondiak pedig elébe mennek a végső döntésnek, és átláthatóbbá teszik a rendszert.
A CMA aggodalmaira válaszul a Microsoft a jövőben egy sor módosítást eszközöl az előfizetések kezelésében. Az ügyfelek mindenekelőtt egyértelműbb tájékoztatást kapnak az automatikus megújítás tényéről, dátumáról és arról, hogy nem kívánt megújítás esetén miként tudnak visszatérítésért folyamodni.
A rendmondiak továbbá felveszik a kapcsolatot az éves szerződéssel rendelkező felhasználókkal, lehetőséget biztosítva az ilyen előfizetések megszüntetésére és időarányos visszatérítés igénylésére. Hasonló megkeresésekre számíthatnak az inaktív tagok is, akik már régóta nem használják a jogosultságukat. Az ilyen ügyfelek egy emlékeztetőt kapnak az előfizetés lemondásának módjáról, és ha ezek után is fennmarad az inaktív tagság, a Microsoft egy idő után nem von majd több havidíjat (vélhetően addig, amíg nem mutat ismételt aktivitást az érintett tag).
A végső ígéret pedig az, hogy egyértelműbb tájékoztatást nyújtanak az áremelésekről, hogy az emberek biztosan értesüljenek ezekről, és legyen lehetőségük időben lemondani az előfizetésüket.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A Microsoft lépése kapcsán Michael Grenfell, a versenyhatóság végrehajtásért felelős ügyvezető igazgatója a többi vállalatnak is üzent, akik automatikusan megújuló előfizetéseket alkalmaznak. Grenfell szerint az ilyen cégeknek szintén felül kellene vizsgálniuk a saját gyakorlatukat, hogy az biztosan összhangban legyen az érvényes fogyasztóvédelmi jogszabályokkal.
A CMA vizsgálata ettől függetlenül folytatódik, így nem kizárt, hogy később a többi érintett is arra jut, önként vág rendet a soraiban. Az viszont egyelőre még nem tiszta, hogy a Microsoft vajon máshol is alkalmazza-e majd az új irányelveket, hiszen a CMA döntései csak az Egyesült Királyság területén érvényesek.