Nem is olyan rég adtunk hírt az Ubisoft azon szándékáról, amely megkerülve a közutálatnak örvendő DRM kalózkodásellenes eljárást csupán az internetkapcsolattól teszi függővé a játékot. Az új technológia már szerves részét fogja képezni a PC-s Assassin's Creed 2-nek is, ám a cukormázas ígéretek koránt sem olyan édesek, mint ahogyan azt kezdetben gondoltuk.
Ennek elsődleges oka az internetkapcsolat, pontosabban annak nemléte. Mert ugye egy véletlenül kihúzott csatlakozó, egy nagyobb vihar vagy meteoreső miatt bármikor megszakadhat otthon a net, és az offline módot nem ismerő Assassin's Creed 2 a jelek szerint ekkor azonnal megszűnik működni. Ha ez már játék alatt történik, akkor az utolsó checkpoint és mentés óta elért dolgaink semmivé lesznek, és nem lesz más választásunk, mint kilépni a játékból, vagy malmozni addig, amíg helyreáll a kapcsolat. Persze kettőn áll a vásár, hiszen ha az életünket tennénk is a sziklaszilárd internetkapcsolatunkra, a folyamatot figyelő és mentéseinket is tároló Ubisoft szerver leállása esetén az összes játékosnak megszakad a játék, és elvesznek az utolsó mentés óta elért dolgaik. Mindezt a PC Gamer állítja egy frissen megjelent írásában, amint a tesztelésre kapott Assassin's Creed 2-t próbálták működésre bírni, több kevesebb sikerrel. Az Ubisoft válaszára még várunk. És nektek egyébként mennyire stabil a netetek?