Korábban lehetett már arról hallani, hogy az Assassin's Creed Syndicate, Origins és Odyssey esetében is kizárólag női főszereplőt szerettek volna látni a játékban a fejlesztők, a Ubisoft vezetősége viszont minden egyes alkalommal megtorpedózta az ötletet. A legújabb hírek szerint pedig az Assassin's Creed Valhalla esetében is egészen pontosan ugyanez történt.
Mint ismeretes, az Assassin's Creed Valhalla főhősének nemét a játékosok fogják ledönteni, férfi vagy női Eivort irányítva is belevághatnak a kalandba, döntésüket pedig egyébként később bármikor megváltoztathatják, játék közben is "nemet válthat" karakterünk - ezt egyébként az ígéretek szerint a játékbéli Animus egyik fejlesztése teszi lehetővé, tehát valamiféle magyarázatot is kapni fogunk a dologra. Nyilván a választás lehetősége sosem rossz dolog, de most megint arról lehet hallani, hogy a fejlesztők nagyon nem ezt szerették volna eredetileg.
A Twitteren jelentek meg a hivatalos Assassin's Creed Symphony tour egyik grafikusának bejegyzései, aki belsős információkra hivatkozva mesél az Eivor neve körüli bonyodalmakról. Szerinte a fejlesztők teljesen egyértelműen női főhőst akartak. Az Eivor alapvetően is egy női név, egyetlen férfi Eivort sem találunk a skandináv utónévlistákban. Korábban is folyamatosan azon ügyködtek a fejlesztők, hogy végre egy fősodorbéli AC játéknak is kizárólag női hőse lehessen (eddig csak az eredetileg PS Vitára megjelent Assassin's Creed III: Liberationben, valamint a platformer Assassin's Creed Chronicles: Chinában kaptunk dedikáltan női főszereplőt).
A Syndicate-ben végül egy testvérpár két tagját irányíthattuk felváltva, az Originsben csak nagyon picit kaptuk meg a kontrollt Aya felett, míg az Odyssey-ben a játék elején dönthettük el, hogy Alexiost vagy Kassandrát választjuk. Az említett tweetekben szereplő "informátor" elvileg a játék kreatív vezetőjével Ashraf Ismaillel is összetűzésbe került azért, mert a fejesek kötelezték a csapatot arra, hogy egy férfi Eivort is megalkossanak - Ashraf Ismail nemrég visszavonult, mivel kiderült, hogy csalta a feleségét, ezért tőle nemigen várható mostanában reakció mindezek kapcsán.
A Ubisoft vezetősége egyébként elvileg azzal magyarázta döntését, hogy egy női főhőssel egészen egyszerűen nehezebb lenne eladni a játékot, éppen ezért döntöttek úgy, hogy hosszú ideig csak a férfi Eivor szerepeljen a promóciós anyagokon, elég sokat kellett várni arra, hogy a női verziót is megmutassák nekünk.
Darby McDevitt, a játék narratív vezetője mindenesetre azt állítja, hogy nem teljesen igazak a most felröppent pletykák. Szerinte a játék története már a kezdetektől fogva úgy lett megtervezve, hogy női és férfi protagonistával is működjön. Véleménye szerint miután kipróbáltuk a Valhallát, érezni fogjuk, hogy egyszerűen lehetetlen lett volna az utolsó pillanatban belepakolni egy férfi főhőst is. Mélyebb részletekbe nem akart bocsátkozni, mert úgy gondolta, az már masszív spoilereket is érintene.