Ugyan a korábbi részekben is volt néhány kifejezetten kemény kihívás, a harcrendszer viszonylag megbocsátó volt az Assassin's Creed szériában. Ezt alaposan megváltoztatták az októberben érkező Origins készítői, így elérkezettnek látták az időt arra is, hogy nehézségi fokozatokat építsenek a játékba.
A Ubisoft Montréalnál úgy gondolják, a közönségük elég sokféle és a játékostáboron belül nem mindenki vágyik arra, hogy minden egyes küzdelem megizzassza. Az Assassin's Creed Origins rendezője, Ashraf Ismail elmondása szerint ezért döntöttek amellett, hogy a sorozatban először megválaszthatjuk majd, milyen nehéz is legyen a játék.
"Vannak, akik a történelmi környezet miatt játszanak, mások a narratíva miatt, megint másokat elsősorban a játékmenet érdekel. És úgy gondoltuk, azzal, hogy elmélyítettük a játékmenetben lévő kihívásokat, a közönségünk egy részének a vágyaira alapoztunk, de ez nem fog mindenkinek tetszeni. Szóval logikusnak tűnt, hogy választható nehézségi szinteket adjunk nekik"
- nyilatkozta.
Ismail emellett elárulta, hogy az Assassin's Creed Origins nehézségét bármikor átállíthatjuk majd, nem kötnek a játék elején kiválasztott fokozathoz. Olyan móddal viszont nem készültek, mint mondjuk a NieR: Automata, ahol a gép minden kihívást automatikusan elhárít előlünk és nekünk csak a sztorit kell néznünk. 2018-ban ugyanakkor egy olyan módot is beraknak, amiben szabadon mászkálhatunk, a világ múzeumként szolgál.
Nektek melyik az új AC vonzóbb fele, a sztori, vagy a megújult harcrendszer?
Tegnap egy exkluzív gameplayt is hoztunk nektek, nézzétek meg itt.