Az Artifact november 28-án startolt és akkor 60 740-en játszották egyszerre a Steamen. Ez nem volt rossz indulásnak, de azóta a játékosszám egyre csak esett, egészen addig, amíg el nem érte a tegnap esti 1500 fős mélységet.
Az Artifact ezzel a Steam legtöbbek által játszott játéklistáján a 145. helyre csúszott, számtalan, egy-két éves egyjátékos mókák alá. Mára már a Portal 2-t többen játsszák, mint az Artifactot. Ennek több oka is lehet, de a legvalószínűbb az, hogy a fizetési modell riasztja el a többséget. Egy olyan játékról van szó ugyanis, ami a Hearthstone megoldása helyett a klasszikus TCG modellt választotta: meg kell venni a játékot, kártyákat csak venni lehet, illetve fizetős játékmódokban nyerni, cserébe viszont lehetséges adni-venni minden lapot.
Maga a modell sokkal barátságosabbnak érződik a magamfajta kártyaveteránok számára, de a tágabb közösséget láthatóan elijesztette. A megjelenés óta a Valve rengeteg hasznos újdonságot beépített a játékba a szinteződési rendszertől a rangsorokon át a jutalmakig, de ez sem volt elég ahhoz, hogy visszacsábítsa a tömegeket.
Öröm az ürömben, hogy a kevés játékosnak köszönhetően a kártyalapok árai a padlón vannak. A játék megjelenésekor a teljes gyűjtemény beszerzéséhez nagyjából 300 dollárt kellett kifizetnünk, de a mostani árak szerint már alig 100 dollárba fáj az összes kártya megszerzése. A meglehetősen drága Drow Ranger paklim az első hetekben 60 dollárba került, most alig 11-be fájna.
Kérdéses azonban, hogy a Valve hogyan fogja felhúzni a játékot. A stúdió abszolút hosszútávra tervez a játékkal, de egyelőre nem tudjuk a további terveiket. A megjelenés környékén bejelentették, hogy tartanak idén egy 1 millió dollár összdíjazású Artifact versenyt. Bár részleteket azóta sem jelentettek be, ez az esemény lehet az, ami új életet lehel a digitális TCG-be.