A Valve nagy reményeket fűzött az Artifacthez, aztán alig pár héttel az indulás után szomorúan konstatálták, hogy a játék koránt sem olyan népszerű, mint lehetne. Mostanra teljesen kihalt az egész, alig játszanak páran, a Twitch aloldalt pedig ellepték a trollok.
A játék vezető dizájnere, Richard Garfield és egyik társa, Skaff Elias nemrég adtak interjút, amiben elmondták véleményüket a bukás körülményeiről. Garfield szerint az Artifact hideget és meleget is kapott, sokan kiáltottak pay-to-wint, de ez nem feltétlen igaz.
Szerintem a pay-to-winnek két fontos része van. Ebből az egyik, hogy extra dolgok megvásárlásával lehetsz-e te a bajnok. Ez nem igaz a Hearthstone-ban, a Magicben, de éppenséggel a golfban sem. Hiába veszel meg minden lapot, ha középszerű játékos vagy pakliépítő vagy, csak a többi középszerű embert fogod lenyomni, a legjobbakat nem. A másik maga az ár: a legjobb deckek a Magicben és a Hearthstone-ban is többe kerülnek, mint az Artifactban.
Elias elmondta, hogy még ha a játék nem is pay-to-win, a játékosok találhatnak számukra kifogásolható dolgokat a monetizáció kapcsán, ezek megoldása pedig a fejlesztők feladata.
A fogadtatás nyilván kiábrándító volt. Tesztelheted a játékot, de azt nem igazán, hogy hogyan fogadják majd a pénzügyi modellt, hogyan alakulnak ki a szociális struktúrák, hogy reagál a média, mit csinál a konkurencia, vagy mit szólnak a hardcore rajongók.
Garfield és Elias sem dolgozik már a projekten, de elmondták, hogy szerintük a játékmenet és a pénzügyi modell is elég stabil ahhoz, hogy az Artifact egyszer még visszatérjen, csak meg kell találni a megfelelő közönséget hozzá.